ПЕ708И/18: Педагошко водење
Студиска програма: | Семестар: | Часови: | Кредити: |
Педагогија | VII | 2+1 | 4 |
Наставник: д–р Анета Баракоска, д–р Борче Костов
Цели на предметната програма:
Да се добијат научни и продлабочени сознанија за современите модели на педагошко водење, да се развијат способности и вештини за примена на современите модели на педагошко водење во различни воспитни ситуации во неосредната воспитна практика.
Содржина на предметната програма:
Определување на поимот педагошко водење; Потреба и значење на педагошкото водење; Цел и задачи на педагошкото водење; Функции на педагошкото водење; Некои нови модели на педагошко водење: Водечко управување на W.Glasser (теорија на контрола и мотивација, квалитетот како најважен поим на теоријата на контрола); Реституција на Diane Chelsom Gossen (вообичаена примена на дисциплина, заблуди во воспитната работа, разлики меѓу дисциплината и казната, определување на поимот реституција, карактеристики на реститцијата, пат кон самодисциплина); Развојно педагошко водење на Mortensen D., и Schmuller A., (концептот на водењето, улогата на емоциите во развојот на личноста, концептот на нужност, одбрамбени механизми).
Литература:
1. Баракоска, Анета, Педагошко водење, интерна скрипта за подготовка на испитот, 2013
2. Gossen, D., Restitucija, Alinea, Zagreb, 1994
3. Glasser, W., Kvalitetna škola – Škola bez prisile, Educa, Zagreb, 1994
4. Mandić, P., Savetodavni vaspitni rad, Svjetlost, Sarajevo, 1986
2. Harmunt, H., Humana škola, Educa, Zagreb, 1997
3. Mortensen, D., Schmuller, A., Pedagoško vođenje u suvremenim školama, Svjetlost, Sarajevo, 1973