ПЕ405И/18: Основно образование и описменување на возрасни
Студиска програма: | Семестар: | Часови: | Кредити: |
Педагогија | IV | 3+1 | 5 |
Наставник: д–р Елена Ризова
Цели на предметната програма:
Студентите ќе стекнат научни и продлабочени знаења за описменувањето на возрасните како андрагошки проблем. Студентите ќе бидат оспособени за разгледување и критичка опсервација на современите тенденции во сферата на описменувањето на возрасните. Студентите ќе стекнат компетенции за практична примена на методологијата за описменување на возрасни.
Содржина на предметната програма:
Писменоста како општествено-економски и андрагошки проблем. Карактеристики на образовно хендикепираните возрасни; Видови писменост кај возрасните; Методолошки критериуми во испитувањето на писменоста; Статистичка слика на неписменоста во светот и Република Македонија; Организациона и идејна поставеност на училишниот систем и неписменоста; Традиционално вредносната ориентираност и неписменоста; Постописменувачки период; Современи модели во описменувањето на возрасните; Техники за описменување на возрасни.
Литература:
1. Ризова, Е., Возрасните и писменоста, Филозофски факултет, Скопје 2015
2. Велковски, З., Неписменоста како општествен и андрагошки проблем, интерен материјал, 2010
3. Стотард, Б., Образование за животни вештини: прирачник за неформално образование, Канцеларија на УНИЦЕФ, Скопје, 2004
4. Freire, P., Pedagogy of the oppressed, Penguin Books, London, 1993
5. Унеско, Образование за сите, Обединети Нации, 2002