д–р Наташа Чичевска-Јованова

Редовен професор

Наташа Чичевска-Јованова е родена во Штип на 24.4.1971 година. Основното и средното образование ги завршила во Штип со континуиран одличен успех. Во 1988 година, по повод 30-годишнината на медицинско училиште УМЦ „Вељко Влаховиќ“ – Штип е избранa за најдобар ученик во училиштето. Во 1994 година дипломирала на Дефектолошкиот факултет во Белград, Р Србија.

Во учебната 1994/1995 година се вработила во ПОУ „Иднина“ во Скопје како дефектолог во одделенска настава, каде што работела сè до ноември 1996 година. Истата година е примена како помлад асистент на Институтот за педагогија на Филозофскиот факултет во Скопје на студиите за дефектологија.

Во учебната 1995/1996 се запишала на втор циклус (магистерски) студии на Дефектолошкиот факултет во Белград. Студиите ги завршила со просечен успех 9,2 на 21.12.2001 година, со одбрана на магистерскиот труд на тема: „Влијанието на соматопедскиот третман врз моторните способности кај лесно ментално ретардираните ученици“. Со тоа се здобила со академски степен – магистер по дефектолошки науки.

Во февруари 2003 и јуни 2006 година била избрана/реизбрана за асистент на Институтот за дефектологија при Филозофскиот факултет во Скопје.

Во март 2008 година, на Институтот за дефектологија при Филозофскиот факултет во Скопје го одбранила докторскиот труд со нaслов: „Проценка на моторното и когнитивното функционирање кај лицата со церебрална парализа и лицата со лесна ментална ретардација“ пред Комисија во состав: проф. д-р Горан Ајдински (ментор), проф. д-р Горан Недовиќ, проф. д-р Љупчо Ајдински, проф. д-р Ристо Петров и проф. д-р Даниела Димитрова-Радојичиќ, и со тоа се стекнала со научниот степен доктор на дефектолошки науки.

Во јуни 2008 година, д-р Наташа Чичевска-Јованова е избрана за доцент на Институтот за дефектологија на Филозофскиот факултет во Скопје за следниве научни дисциплини на додипломските студии: дефектологија, ран третман и методика. Во јануари 2013 година е избрана за вонреден професор по научните области (дисциплини): дефектологија, клиничка дефектологија и методика. Од јануари 2018 година е редовен професор по научните области: дефектологија, методика и ортопедагогија.

Посетувала курсеви и семинари и остварила студиски престои на универзитетите во Холандија, Италија и Бугарија.

Професионални активности: Член е на редакцискиот одбор на меѓународните научни стручни списанија: Journal of Special Еducation and Rehabilitation (Р.Македонија) и Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and Education (Р Србија). Член е на редакцискиот одбор на „Годишен зборник на Филозофски факултет“ (2008-2011); претседател на Комисијата за издавачка дејност, Сојуз на дефектолози (2009-2010); член на комисијата за издавачка дејност при Филозофскиот факултет (од 2.10.2018 до 1.10.2020); претседател на Научниот одбор на 4-тата меѓународна конференција со наслов: „Современи аспекти во специјалната едукација и рехабилитација на лицата со инвалидност, oктомври, Охрид, 2013; член на програмскиот одбор на Прва конференција на тема „Тимски пристап во медицинската рехабилитација на децата со попреченост“, Гостивар, 17. 10.2015; член на Организациониот одбор на Меѓународна конференција во Скопје 2009 и на Меѓународната конференција: Улогата на дефектологот во институционалниот и вонинституционалниот третман на децата со посебни образовни потреби, 15 години Институтот за дефектологија, Скопје 2008.

Била уредник на зборниците на трудови на меѓународниот стручен собир „Инклузивно образование – состојба и предизвици“ 17-19 мај, Струмица, 2012 и на 4-тата меѓународна конференција со наслов: „Современи аспекти во специјалната едукација и рехабилитација на лицата со инвалидност“ 17-19 oктомври, Охрид, 2013.

Била раководител на постдипломски студии (еден мандат од учебна 2013/2014 до 2016/2017) на три студиски програми, и тоа: Инклузивно образование од областа на специјалната едукација и рехабилитација; Специјалната едукација и рехабилитација (60 кредита) и Специјалната едукација и рехабилитација (120 кредита); од 24.11.2017 година до денес е раководител на третиот циклус студии по дефектологија.

До денес била ментор на 88 дипломски работи, 17 магистерски работи и 4 докторски дисертации.

Била соработник во изработката на иновираните наставни програми за учениците со пречки во психичкиот развој.

Наташа Чичевска Јованова била избрана за спортист на годината на град Штип за 1987 година; на Републичкото поединечно првенство во пинг-понг за јуниори во Струга, во 1988 година станала јуниорски првак на Македонија. Истата година, по повод 30-годишнината на медицинското училиште УМЦ „Вељко Влаховиќ“ – Штип е избрана за најдобар ученик во училиштето. Учествувала во спортски натпревари во пинг-понг, ракомет, кошарка, одбојка; била извидник – началник четоводител.

Истражувачки интереси: Рана интервенција на деца со пречки во развојот, инклузивно образование, ученици со интелектуална попреченост, ученици со моторни нарушувања, ученици со аутизам, семејството и децата со пречки во развојот, стратегии за работа со ученици со пречки во развојот.

Проф. д–р Наташа Чичевска Јованова изведува настава и вежби по предметите:

На вториот циклус студии:
  • 1

    [ДП 1011/18] Едукација и рехабилитација на лицата со интелектуална попреченост

  • 2

    [ДП 105И/18] Рана интервенција и едукација на деца со пречки во развојот

  • 3

    Инклузивно образование на ученици со моторни нарушувања

  • 4

    [ДП1041/18] Едукација и рехабилитација на лица со моторни нарушувања

  • 5

    [ДП1043/18] Современи трендови во окупационата терапија

  • 6

    [ИО102З/18] Рана интервенција и инклузија

  • 7

    [ИО113И/18] Инклузивно образование на ученици со моторни нарушувања

  • 8

    [ИО116И/18] Инклузивно образование на ученици со аутистичен спектар на нарушувања

На третиот циклус студии:
  • 1

    [ДЕФ2] Современи аспекти во едукацијата на лицата со инвалидност

  • 2

    [ДЕФ13] Семејство на деца со пречки во развојот

  • 3

    [ДЕФ14] Рана инклузија на децата со пречки во развојот

  • 4

    [ДЕФ15] Церебрална парализа

  • 5

    [ДЕФ16] Креативна терапија


БИБЛИОГРАФИЈА
Книги од стручна област:

  1. Рашиќ-Цаневска О., Чичевска-Јованова Н., (2021). Методика на
    работа со ученици со моторни нарушувања. Скопје: Филозофски
    факултет.
  2. Чичевска-Јованова Н. (2018). Методика на наставата за ученици
    со интелектуална попреченост. Скопје: Филозофски факултет. (ISBN
    978-608-238-143-5)
  3. Чичевска-Јованова Н., Рашиќ-Цаневска О. (2023, 2013). Рана
    интервенција на деца родени со фактор на ризик. Скопје: Филозофски
    факултет. (ISBN 978-608-238-033-9)

Прирачници

  1. Каровска Ристовска, А., Филиповска M., Ајдински Г., Чичевска-
    Јованова Н., Димитрова-Радојичиќ Д., Рашиќ-Цаневска О.,
    Станојковска-Трајковска Н., Кескинова А., Георгиевска С., Дуковска
    В, Костадиновска Е., Какабадзе Н, Диел К., Варгас-Барон Е. (2023).
    Анализа на состојбата со раната интервенција во детството во
    Северна Македонија. Скопје: Фонд за деца на Обединетите Нации
    (УНИЦЕФ), Kанцеларија Скопје. (ISBN ENG 978-608-4787-94-5).
    http://hdl.handle.net/20.500.12188/27567
  2. Karovska Ristovska, A., Filipovska М, Ajdinski G, Chichevska-
    Jovanova N., Dimitrova-Radojichikj D., RashikjCanevska O.,
    Stanojkovska-Trajkovska N., Keskinova A., Gjeorgjievska S., Dukovska V.,
    Kostadinovska E., Kakabadze N., Diehl K., Vargas-Barón E. (2023).
    Situation Analysis on Early Childhood Intervention in North Macedonia.
    Skopje: United Nations Children’s Fund (UNICEF), Country Office
    Skopje. http://hdl.handle.net/20.500.12188/27568
  3. Karovska Ristovska, A., Filipovska М, Ajdinski G, Çiçevska-Jovanova
    N., Dimitrova- Radojiçiq D., Raşiq Canevska O., Stanojkovska-Trajkovska
    N., Keskinova A., Gjeorgjievska S., Dukovska V., Kostadinovska E.,
    Kakabadze N., Diehl K., Vargas-Barón E. (2023). Analiza e Situatës mbi
    Ndërhyrjen e Hershme në fëmijëri në Maqedoninë e Veriut. Shkup: Fondi

i Kombeve të Bashkuara për Fëmijët (UNICEF), Zyra në Shkup. ISBN
(978-608-4787-95-2) http://hdl.handle.net/20.500.12188/27566

  1. Даскаловски, Д., Каровска Ристовска, А., Ајдински, Г., Чичевска-
    Јованова, Н., Рашиќ-Цаневска, О., Димитрова-Радојичиќ, Д.,
    Станојковска-Трајковска, Н., Филиповска, М., Матлијовска Ристоски,
    И. (2022). Прирачник за процена на раниот детски развој (раѓање до
    5 години). Скопје: Д. Даскаловски. (ISBN 978-608-66978-0-8)
  2. Каровска Ристовска А., Чичевска-Јованова Н., Рашиќ-Цаневска
    О., Станојковска-Трајковска Н. (2021). Прирачник за наставници и
    училишни инклузивни тимови. Скопје: Фондација за образовни и
    културни иницијативи „Чекор по чекор“- Македонија. (ISBN 978-608-
    4857-76-1). http://hdl.handle.net/20.500.12188/26273
  3. Karovska Ristovska А., Çiçevska-Jovanova N., Rashiq-Canevska O.,
    Stojanovska-Trajkovska N. (2021). Doracak për arsimtarë dhe ekipet
    inkluzive shkollore. Shkup: Fondacioni për iniciativa arsimore dhe
    kulturore “Hap pas Hapi” – Maqedoni. (ISBN 978-608-4857-77-8)
    http://hdl.handle.net/20.500.12188/26274

Работни тетратки

  1. Чичевска-Јованова Н., Петровић-Тодорова С. (2020). Учим да пишем
    радна свеска са графомоторним вежбама. Скопје: Санто-Стеф-С. (ISBN
    978-608-65719-2-4)
  2. Чичевска-Јованова Н., Тодорова С. (2014). Учам да пишувам. Скопје:
    Санто-Стеф-С. (ISBN 978-608-65719-0-0)

Трудови со оригинални научни резултати, објавени во референтно
научно/стручно списание со меѓународен уредувачки одбор

  1. Jakovchevska A., Chichevska Jovanova N. (2024). Exploring Parental
    Perspectives: The Impact of Assistive Technologies on Inclusive Education for
    Children with Disabilities. Multidisciplinarni pristupi u edukaciji i
    rehabilitaciji, Exploring Parental Perspectives, 6 (7), 148-160.

http://hdl.handle.net/20.500.12188/31023

  1. Chichevska-Jovanova N., Rashikj-Canevska O. (2023). The Importance of
    Hiking and the Role of the Hiking Guide in Supporting People with Autism.
    Annual of the Faculty of Philosophy, Skopje, 76: pp. 733-744. UDK:
    796.524:616.89-05 http://hdl.handle.net/20.500.12188/29124
  2. Rashikj-Canevska O., Nikolovska A., Ramo Akǧun N., Troshanska J.,
    Chichevska-Jovanova N. (2023). Troughts, Attitudes and Experiences of
    Parents of Children with Disabilities in the Republic of North Macedonia
    About Comprehensive Sexuality Education. Sexuality and Disabilities 40(4),
    DOI: 10.1007/s11195-022-09773-9
    http://hdl.handle.net/20.500.12188/25521
  3. Haskaj A., Cicevska Jovanova N. (2020). Students with Special
    Educational Needs in the Education process. PHILOSOPHICA International
    Journal of Social and Human Sciences, 7(13-14): 9-13. . (ISSN 1857-9272
    (Print) ISSN 2671-3020 (Online)).
    ( http://sites.google.com/unite.edu.mk/philosophica/vol-7-no-13-14 )
  4. Haskaj A., Cicevska Jovanova N. (2020). Attitudes of Teachers Regarding the
    Inclusion of Parents in the Educational process of Students. PHILOSOPHICA
    International Journal of Social and Human Sciences, 7(13-14): 14-18. (ISSN
    1857-9272 (Print) ISSN 2671-3020 (Online)).
    ( http://sites.google.com/unite.edu.mk/philosophica/vol-7-no-13-14 )
  5. Chichevska Jovanova N., Rashikj Canevska O., Stankovska Kolevska J.
    (2020). Inclusion of the students with different types of disabilities in primary
    school. Воспитание / Vospitanie – Journal of Educational Sciences, Theory
    and Practice, 11(15): 185-198. (ISSN 1857-8705) (UDC: 373.3:376.011.3-
    051(497.711)).
    ( http://js.ugd.edu.mk/index.php/vospitanie/article/view/3628/3276 )
    ( http://js.ugd.edu.mk/index.php/vospitanie/article/view/3601/3252 )
  6. Chichevska-Jovanova N., Rashikj-Canevska O., Karovska-Ristovska A.,
    Dimitrova-Radojichikj D., Cekovska V. (2018). Specific learning difficulties
    manifestation in children with average intelligence and children with
    intellectual disabilities. Journal of Special Education and Rehabilitation.
    19(3–4): 7–24. (UDK: 159.922.7-056.36)
  7. Dimitrova-Radojichikj D., Chichevska-Jovanova N., Rashikj-Canevska O.
    (2016). Attitudes of the Macedonian Preschool Teachers toward Students with
    Disabilities. Alberta Journal of Educational Research. 62(2): 184-198. (ISSN:
    1923-1857)
  8. Kostikj Ivanovikj V., Chichevska-Jovanova N. (2016). Relation between
    quality of life, choice making, and future expectations in adults with
    intellectual disability. Journal of Special Education and Rehabilitation. 17(3-
    4): 29-45. (DOI: 10.19057/jser.2016.8)
  9. Dimitrova-Radojichikj D., Chichevska-Jovanova N. (2016). Inclusive
    Education: Pre-service Teachers’ and Pre-service Educators’ Attitudes.
    International Journal for Education, Research and Training. 2(1):144-149
    (UDK 376.091)
  10. Chichevska-Jovanova N., Dimitrova-Radojichikj D. (2016). Parental
    Involvement in Educational Process for Students with Disabilities,
    International Journal for Education, Research and Training. 2(2):70-76
    (UDK 37.018-056.36-057.874)
  11. Chichevska-Jovanova N., Dimitrova-Radojichikj D. (2016). Attitudes of
    students with typical development towards students with disabilities.
    International Journal of Knowledge without borders. 12.1:215-220 (ISSN
    1857-92)
  12. Dimitrova-Radojichikj D., Chichevska-Jovanova N. (2016). Inclusive
    education: a question of attitudes of people with disabilities. International
    Journal of Knowledge without borders. 12.1:35-39 (ISSN 1857-92)
  13. Чичевска-Јованова Н., Рашиќ-Цаневска О. (2015). Социјална
    инклузија на децата со интелектуална попреченост и децата со
    церебрална парализа. Ревија за социјална политика. 8 (11/2): 509-522.
    (ISSN 1857-6052 UDK:364-25-056.34-053.2)
  14. Dimitrova-Radojichikj D., Chichevska – Jovanova N. (2015). Teacher’s
    Acceptance of Students with Disability. Chemistry: Bulgarian Journal of

Science Education- Education: Theory & Practice. 24(5): 647-656. (ISSN
1313-8235)

  1. Rashikj-Canevska O., Chichevska-Jovanova N. (2015). Some determinats
    of Quality of Life in patients suffering from Multiple sclerosis. Journal of
    Special Education and Rehabilitation. 16(1-2): p.17-35. (ISSN 1409-6099
    DOI: 10.1515/jser-2015-0002)
  2. Dimitrova-Radojichikj D., Chichevska – Jovanova N. (2014). Parents
    attitude: inclusive education of children with disability. (IJCRSEE)
    International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and
    Education. 2(1): 13-17. (UDK 316.644-055.52:376.1-056.26/.36(497.7))
  3. Keskinova A., Chichevska – Jovanova N., Ajdinski G. (2013).
    Socioeconomic status of the families with children with intellectual disability.
    Croatian review of rehabilitation research. 49(2): 181-187. (ISSN: 1331-3010)
    ( http://hrcak.srce.hr/112821?lang=en )
  4. Dimitrova-Radojichikj D., Chichevska – Jovanova N. (2013). The attitudes
    of primary school teachers on inclusive education in the Republic of
    Macedonia. Croatian review of rehabilitation research. 49(Supplement): 164-
  5. (UDK 376.1)
  6. Chichevska-Jovanova N., Dimitrova-Radojichikj D. (2013). Parents of
    children with developmental disabilities: stress and support. Journal of
    Special Education and Rehabilitation. 14(1-2): 7-19 (DOI: 10.2478/v10215-
    011-0029-z)
  7. Novachevska I., Dimchevska I., Pavlovska S., Chichevska-Jovanova N.,
    Dimitrova-Radojichikj D. (2011). Inclusive culture in pre-school institutions.
    Journal of Special Education and Rehabilitation (1-2): 7-16. (DOI:
    10.2478/v10215-011-0001-y)
  8. Chichevska-Jovanova, N., Dimitrova-Radojichikj, D. (2009). Self-
    evaluation of competences of the special educators and rehabilitators in the
    special institution. Journal of Special Education and Rehabilitation. (1-2):25-
  9. (UDK: 371.125.044.4)
  10. Chichevska-Jovanova N., Dimitrova-Radojichikj D. (2007). Assessment of
    visual perception in students with special educational needs. Journal of
    Special Education and Rehabilitation (3-4): 59-66.
  11. Dimitrova-Radojichikj D., Chichevska-Jovanova N. (2007).
    Implementation of the Bologna Process at the Institute of special education
    and rehabilitation. Journal of Special Education and Rehabilitation. 8(3-4):
    5-14.
  12. Jachova Z., Dimitrova-Radojichikj D., Chichevska-Jovanova N. (2004).
    Early intervention of children with disabilities. Journal of Special Education
    and Rehabilitation. 5 (1-2): 47-59.
  13. Chichevska-Jovanova N. (2000). The impact of somathopedical treatment
    of the Vital capacity with mild mentally and insufficiently developed pupils.
    Journal of Special Education and Rehabilitation. 4 ( 3-4): 59-67.
  14. Cicevska-Jovanova N. (2000). Rehabilitation of persons with cerebral
    palsy. Journal of Special Education and Rehabilitation. 4 (1-2): 38-42.
  15. Jacova Z., Soltirova E., Ikonomova S, Cicevska N., Gjeorgieva N. (1997).
    Pre-school upbringing of children with developmental difficulties – condition
    for successful integrational education. Journal of Special Education and
    Rehabilitation. 1(4): 9-21.

Трудови со оригинални научни резултати, објавени во
научно/стручно списание

  1. Rashikj Canevska О., Chichevska Jovanova N. (2021) Specifics in the
    application of teaching resources and specific teaching aids for students with
    motor impairments. Annual of the Faculty of Philosophy, Skopje, 74: 625-650.
    http://hdl.handle.net/20.500.12188/24519
  2. Dimitrova-Radojichikj D., Chichevska-Jovanova N. (2018) Higher
    education of students with disabilities: a literature review. Annual of the
    Faculty of Philosophy, Skopje, 71: 417-436.
  3. Чичевска-Јованова Н., Димитрова-Радојичиќ Д. (2017) Пишување
    мерливи цели во индивидуален образовен план. Годишен зборник на
    Филозофскиот факултет, Универзитет „Св. Кирил и Методиј“ – Скопје,
    70, стр.365-386. (ISSN 0350-1892) (УДК:37.091.214:37.06)
  4. Димитрова-Радојичиќ Д., Чичевска-Јованова Н. (2016). Квалитет на
    живот: лица со и без инвалидност. Годишен зборник на Филозофскиот

факултет, Универзитет „Св. Кирил и Методиј“ – Скопје. 69:249-256.
(ISSN 0350-1892) (УДК: 364.2-787.3-056.26 (497.7))

  1. Чичевска-Јованова Н., Рашиќ-Цаневска О. (2015). Први реакции на
    родителите на деца со пречки во развојот. Годишен зборник на
    Филозофскиот факултет, Универзитет „Св. Кирил и Методиј“ во Скопје,
    Вол. 68, стр. 175-188. (УДК: 364-787.3 : 159.922.76-056.34)
  2. Димитрова-Радојичиќ, Д., Чичевска-Јованова, Н. (2009).
    Инклузивната култура во редовните училишта. Годишен зборник на
    Филозофскиот факултет, Универзитетот „Св. Кирил и Методиј“ во
    Скопје, стр. 571-581. (УДК: 376:371.212.073)
  3. Чичевска-Јованова, Н. (2008). Проценка на моторното и
    когнитивното функционирање кај лицата со церебрална парализа и
    лицата со лесна ментална ретардација. Годишен зборник на
    Филозофскиот факултет, Универзитет „Св. Кирил и Методиј“ во Скопје,
    стр. 551-567.
  4. Јачова З., Димитрова-Радојичиќ Д., Чичевска-Јованова Н. (2006).
    Ставовите на студентите кон примената на видеоинтеракцијата во
    наставата како нов методски пристап, Образовни рефлексии 1, Скопје.
    Труд со оригинални научни/стручни резултати, објавен во зборник
    на трудови од научен/стручен собир со меѓународен уредувачки
    одбор
  5. Rashikj Canevska O., Chichevska Jovanova N., Troshanska J., Ramadani
    Rasimi T., Dimitrovska K. (2024). First reactions and future expectations of
    parents of children with developmental disabilities. 10th International
    Conference: Research in Education and Rehabilitation Sciences ERFCON
    2023, Zagreb, Croatia. http://hdl.handle.net/20.500.12188/29885
  6. Troshanska J., Ramadani Rasimi T., Chichevska Jovanova N., Rashikj
    Canevska O. (2024). Healthcare access barriers for individuals with autism:
    The awareness of medical professional. 10th International Conference:
    Research in Education and Rehabilitation Sciences ERFCON 2023, Zagreb,
    Croatia. http://hdl.handle.net/20.500.12188/29886
  7. Rashikj-Canevska О., Chichevska Jovanova N., Ilievska I. (2023). Does
    long-term hospitalization affect sensorimotor and cognitive abilities in

children? „2023-2024 International Education Symposium on post pandemic
issues from early childhood to tertiary education: How shall we recover?“,
Istanbul Aydın University.

  1. Karovska Ristovska, A., Daskalovski D., Ajdinski G, Chichevska-Jovanova
    N., Dimitrova-Radojichikj D., Rashikj Canevska O., Stanojkovska-Trajkovska
    N., (2023). Updating University Curricula in Early Childhood Intervention. VI
    International Scientific Conference: 30 Years Special Education and
    Rehabilitation Studies, Ohrid, R.N. Macedonia.
    http://hdl.handle.net/20.500.12188/28345
  2. Velevska V., Stojanova T., Chichevska Jovanova N. (2023). Assessment of
    Independence in Performing Daily Activities in Students with Intellectual
    Disabilities and in Students with Autistic Spectrum Disorder, VI International
    Scientific Conference: 30 Years Special Education and Rehabilitation Studies,
    Ohrid, R.N. Macedonia.
    https://repository.ukim.mk/handle/20.500.12188/28355
  3. Chichevska Jovanova N., Rashikj Canevska O. (2022). Development of the
    inclusive approach towards persons with disabilities in the Republic of North
    Macedonia. International scientific-professional conference: “Education of
    persons with disabilities – current conditions and perspectives” Skopje, R. N.
    Macedonia. pp. 18-30 (ISBN: 978-608-238220-3 (Faculty of Philosophy);
    978-608-217-111-1 (University of Tetovo, Faculty of Pedagogy); 978-608-
    65438-8-4 (Association of special educators and rehabilitators in RNM).
    http://hdl.handle.net/20.500.12188/24531
  4. Rashikj Canevska О., Chichevska Jovanova N., Karovska Ristovska A.,
    Bojadzhi M. (2020). Perzistance of Primitive Reflexes in Children with
    Cerebral Palsy and at Risk Children- Poster Presentations. 32 nd European
    Academy of Childhood Disability Annual Meeting 2020 – Poznań, Poland.
    https://www.researchgate.net/publication/346345622_PosterPresentations-
    PERZISTANCE_OF_PRIMITIVE_REFLEXES_IN_CHILDREN_WITH_CER
    EBRAL_PALSY_AND_AT_RISK_CHILDREN
  5. Chichevska Jovanova N., Rashikj Canevska O. (2020). Attitudes of
    primary school teachers toward inclusion of students with different
    disabilities. IV Международной научно-практической конференции

“Актуальные проблемы специального и инклюзивного образования
детей и молодежи”, Ростов-на-Дону – Таганрог, Россия, pp.265-271 (ISBN
978-5-9275-3485-2) (УДК 376 (159.97) ББК 88.9).

  1. Rashikj Canevska О., Chichevska Jovanova N. (2020). Functional
    abilities of children with disabilities included in mainstream schools. IV
    Международной научно-практической конференции “Актуальные
    проблемы специального и инклюзивного образования детей и
    молодежи”, Ростов-на-Дону – Таганрог, Россия, pp.453-460 (ISBN 978-5-
    9275-3485-2) (УДК 376 (159.97) ББК 88.9).
  2. Anastasovska G., Chichevska-Jovanova N. (2018). Social dimension of the
    inclusive process in the primary schools in Gevgelija. V International
    conference “Transformation towards sustainable and resilient society for
    persons with disabilities”- 25 Years of Special Education and Rehabilitation
    Studies. Ohrid, R.Macedonia, pp.643-654 (ISBN 978-608-238-145-9).
  3. Dimitrova-Radojichikj D., Chichevska-Jovanova N. (2018). Inclusive
    Education or Inclusive Special Education. V International conference
    “Transformation towards sustainable and resilient society for persons with
    disabilities”- 25 Years of Special Education and Rehabilitation Studies. Ohrid,
    R.Macedonia, pp.175-183 (ISBN 978-608-238-145-9).
  4. Chichevska-Jovanova N., Dimitrova-Radojichikj D. Mladenovska N.
    (2018). The Quality of inclusive education for students with disabilities in the
    primary school and the secondary school. IX International scientific
    conference “Improving the quality of life of children and youth”. Harkány,
    Hungary, Part two, pp. 225-233 (ISSN 1986-9886).
  5. Dimitrova-Radojichikj D., Chichevska-Jovanova N. (2018). Preschool
    children: attitudes toward children with disabilities. IX International scientific
    conference “Improving the quality of life of children and youth”. Harkány,
    Hungary, Part one, pp. 135-142 (ISSN 1986-9886).
  6. Dimitrova-Radojichikj D., Chichevska-Jovanova N. (2017). Early
    Intervention: Needs and Satisfaction of Parents. Eurlyaid Conference 2017
    „Early Childhood Intervention: For meeting sustainable development goals of
    the new millennium“. Belgrade, Serbia, pp.361-367 (udc 376.1-056.26/.36-
    053.2; 316.356.2:159.9; 364.4:316.356.2)
  7. Kostikj Ivanovikj V., Chichevska-Jovanova N. (2016). Factors that impact
    the quality of life of adults with intellectual disabilities. International
    Scientific and Vocational Conference: Contemporary Theoretical and Practical
    Trends in Special Education and Rehabilitation, Ohrid, pp. 426-439.
  8. Kostikj Ivanovikj V., Chichevska-Jovanova N. (2014). Quality of life in
    adults with intellectual disability: self-assessment versus assessment by
    others. Conference proceedings of IV International conference: Modern
    aspects of special education and rehabilitation of persons with disabilities,
    Ohrid, pp. 526-538(ISBN 978-608-238-050-6)
  9. Petrushevska M., Chichevska-Jovanova N. (2014). Theory of mind in
    students with mild and moderate intellectual disability. Conference
    proceedings of IV International conference: Modern aspects of special
    education and rehabilitation of persons with disabilities, Ohrid, pp. 363-374
    (ISBN 978-608-238-050-6)
  10. Bogatinova T., Chichevska-Jovanova N., Dimitrova-Radojichikj D. (2014).
    A child with special educational needs: familial and social challenge.
    Conference proceedings of IV International conference: Modern aspects of
    special education and rehabilitation of persons with disabilities, Ohrid, pp.
    481-493. (ISBN 978-608-238-050-6)
  11. Keskinova A., Chichevska-Jovanova N., Ajdinski G. (2014). Stress in
    families with intellectually disabled child. Conference proceedings of IV
    International conference: Modern aspects of special education and
    rehabilitation of persons with disabilities, Ohrid, pp. 17-29 (ISBN 978-608-
    238-050-6)
  12. Chichevska-Jovanova N., Dimitrova-Radojichikj D. (2014). Barriers in
    inclusive education in the Republic of Macedonia, Conference proceedings of
    International conference: Modern education – conditions, challenges and
    perspectives, Shtip, pp.119-125. (ISBN 978-608-242-001-1)
  13. Чичевска-Јованова Н., Димитрова-Радојичиќ Д., Тодорова С. (2014).
    Дете со первазивно нарушување: поттик или стигма, Прв симпозиум за
    первазивни развојни нарушувања: Научните достигнувања во функција
    на практиката, Струга, стр.203-211. (ISBN 978-608-65438-3-9)
  14. Dimitrova-Radojičić D., Čičevska-Jovanova N., Rašić-Canevska O. (2014).
    Predškolska inkluzija: stavovi i znanja o inkluziji, Tematski zbornik V

međunarodna naučno-strucna konferencija: Unapređenje kvalitete života
djece i mladih, Igalo, Crna Gora, str. 69-75.

  1. Rašić-Canevska O., Čičevska-Jovanova N., Dimitrova-Radojičić D. (2014).
    Comparison of the life quality of persons with acquired and inborn disability,
    Tematski zbornik V međunarodna naučno-strucna konferencija:
    Unapređenje kvalitete života djece i mladih, Igalo, Crna Gora, str.110-118
  2. Chichevska-Jovanova N., Dimitrova-Radojichikj D. (2013). Individual
    Educative Plan for pupils with Special Educative Needs. International
    Symposium „Еducation between tradition and modernity”. Ohrid, pp.330-
  3. (ISBN 978-608-238-012-4 (Part two))
  4. Chichevska Jovanova N., Rashich O., Trifunovska M. (2010). Improving
    quality of life through the MOVE program. Tematski zbornik radova Prve
    međunarodne konferencije “Specijalna edukacija i rehabilitacija – nauka i/ili
    praksa” Sombor, str. 247-258. (ISBN 978-86-913605-1-1)
  5. Ајдински Љ., Јачова З., Димитрова Д, Чичевска Н. (1998).
    Општествено-економските аспекти на образованието и воспитанието на
    децата и младината со пречки во развојот во сегашните услови на
    транзиција. Зборник на трудови, Општествената транзиција и
    образованието, Скопје, стр. 344-352. (ISBN 9989-00000000)

Труд со оригинални научни/стручни резултати, објавен во зборник
на трудови од научен/стручен собир

  1. Костиќ-Ивановиќ В., Чичевска-Јованова Н. (2015) Квалитетот на
    живот – тренд на современата специјална едукација и рехабилитација,
    Прва конференција на тема „Тимски пристап во медицинската
    рехабилитација на децата со попреченост“, Гостивар, стр. 51-57. (ISBN
    978-608-65438-7-7)
    Апстракти објавени во зборник на конференција (меѓународна)
  2. Rashikj Canevska О., Chichevska Jovanova N., Troshanska J.,
    Ramadani Rasimi T., Dimitrovska K. (2023). First reactions and future
    expectations of parents of children with developmental disabilities. 10th

International Conference: Research in Education and Rehabilitation
Sciences, Zagreb.

  1. Troshanska J., Ramadani Rasimi T., Chichevska Jovanova N., Rashikj
    Canevska O. (2023). Healthcare access barriers for individuals with
    autism: The awareness of medical professional. 10th International
    Conference: Research in Education and Rehabilitation Sciences, Zagreb.
  2. Chichevska-Jovanova N., Dimitrova Radojichicj D. Inkluzivno
    obrazovanje učenika sa smetnjama u razvoju u Republici Makedoniji,
    Knjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa, Zagreb, Hrvatska
    27.-29. rujan 2012.
  3. Keskinova A., Chichevska – Jovanova N., Ajdinski G. Socioeconomic
    status of the families with children with intellectual disability, Knjiga
    sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa, Zagreb, Hrvatska 27.-29.
    rujan 2012.
  4. Чичевска-Јованова Н., Димитрова – Радојичиќ Д. Индивидуален
    образовен план за ученици со посебни образовни потреби,
    Меѓународен научен симпозиум „Воспитанието и образованието меѓу
    традиционалното и современото” Охрид, 22-24 септември 2011.
  5. Димитрова-Радојичиќ Д, Чичевска-Јованова Н. Проблеми на
    семејството: фокус на потребите на родителите на децата со пречки во
    развојот, Симпозиум со меѓународно учество: Рана интервенција и
    развојни нарушувања, Охрид, 19-21 мај 2011.
  6. Димитрова-Радојичиќ Д, Чичевска-Јованова Н. Индивидуален
    образовен план, Зборник на резимеа, Меѓународна конференција: 60
    години воспитание, образование, рехабилитација и вработување на
    лицата со инвалидност во Р. Македонија, Битола, 27-29 мај 2010.
  7. Велиновска М., Чичевска-Јованова Н., Анализа на цртежот кај
    учениците со лесна ментална ретардација, Зборник на резимеа,
    Меѓународна конференција „60 години воспитание, образование,
    рехабилитација и вработување на лицата со инвалидност во
    Р.Македонија“, Битола, 27-29 мај 2010.
  8. Чичевска-Јованова Н., Рашиќ О., Трифуновска М., Приказ на
    случај по MOVE програмата, Зборник на резимеа Меѓународна
    конференција „60 години воспитание, образование, рехабилитација и

вработување на лицата со инвалидност во Р.Македонија“, Битола, 27-
29 мај 2010.

  1. Димитрова-Радојичиќ Д, Чичевска-Јованова Н. Инклузијата во
    Република Македонија, Меѓународна конференција, Скопје, 4-
    5.12.2009.
  2. Chichevska Jovanova N., Dimitrova D., Langher V. Ricci M.E. Studio
    degli atteggiamenti verso l’inclusion in Macedonia IV congres
    international, Marseille, 23-25 avril 2009.
  3. Chichevska Jovanova N., Dimitrova Radojichic D., Inclusive cultures,
    policies and practices, 12th international conference, Inclusive education
    in the Balkan countries policy and practice, book of abstracts, Ohrid, 2009.
  4. Димитрова-Радојичиќ Д, Чичевска-Јованова Н, Киткањ З,
    Ајдински Љ, Компентенциите на дефектолозите во предучилишните
    установи, посебните училишта, редовните училишта и
    рехабилитационите установи, Меѓународна конференција: Улогата на
    дефектологот во институционалниот и вонинституционалниот
    третман на децата со посебни образовни потреби, Зборник на
    резимеа, 15 години Институт за дефектологија, Скопје, 2008.
  5. Ајдински Г, Чичевска-Јованова Н, Димитрова-Радојичиќ Д, Високото
    образование на дефектолошкиот кадар во Република Македонија,
    Меѓународна конференција за едукација на дефектолошкиот кадар,
    Китен, 2002.
  6. Боризовски В., Чичевска Н., Ортопедски мани на ΄рбетниот столб и
    нивното влијание врз виталниот капацитет, Зборник на резимеа,
    Студентски дефектолошки семинар, Охрид, 2000.

Партиципација во национални и меѓународни проекти

  1. „Осовременување на Универзитетските наставни програми по рана
    интервенција – UPDEIT“ финансиран од Националната агенција за
    европски образовни програми и мобилност преку програмара Еразмус+.
    (2022 – 2024). Erasmus+ 220 HED: UPDEIT – Updating University Curricula
    on Early Intervention 2021-1-МК01-КА220-HED-000022981
  2. УНИЦЕФ – Развој на ситуациона анализа за рана детска интервенција
    (2022).
  3. „Биди ИН, биди ИНклузивен, биди ИНклудиран (Be IN, be Inclusive, be
    Included)“, Foundation for education and cultural initiatives “Step by step”,
    and Foundation “Save the children”, financed by the European Union (2021).
  4. „Developing new software for psychomotor reeducation of children with
    Autism (RCA – Reeducation for Children with Autism)“. Co-Funded by the
    Erasmus+ Programme of the European Union (2020- 2022).
  5. „Заеднички јазик во училиштата“ –Проект во рамките на програмата
    Еразмус+ за имплементација на МКФ (Меѓународната класификација на
    функционирање, попреченост и здравје, СЗО 2001) во училиштата
    (01.09.2018-31.08.2021).
  6. „Инклузивното образование во редовните средни училишта во
    Република Македонија“ Филозофски факултет (2017/2018).
  7. 2017-ЕU – funded Twinning Project: “Further improvement of the system for
    development and implementation of the National Qualifications Framework”
    – Mk 13 IPA SO 02 15 (assessor).
  8. Учесник во проект финансиран од Фондот за иновации и технолошки
    развој со посредство на Гордиан системи „Систем на сензори Carry, за
    паметна (smart) анализа на податоци за навиките и моделите на
    однесување на стари лица и лица со инвалидност“ (01.02.2016-31.01.2017
    год.).
  9. „Регионална подршка за инклузивно образование“, финансиски
    поддржан од страна на Советот на Европа (15.06-30.06.2015).
  10. A Program for Full Socialization of Special Needs Children Into Their
    Communities, This Project is funded by the European Union (17-18.03.2014).
  11. „Модернизација во образованието”-Ученици со посебни образовни
    потреби (2009/2010).
  12. „Модернизација во образованието”-Работа во училница со ученици со
    посебни потреби (2006/2007).
  13. ,,Подобрување на животните услови на децата со церебрална парализа во
    Р.Македонија” со Handicap Internacional .
  14. „Во Фокус” со ТЕМПУС програмата: ,,Унапредување на згрижувањето и
    третманот на деца со пречки во развојот”, ГТЗ во координација со
    Министерството за труд и социјална политика.

.