д–р Наташа Чичевска-Јованова

Редовен професор

Наташа Чичевска-Јованова е родена во Штип на 24.4.1971 година. Основното и средното образование ги завршила во Штип со континуиран одличен успех. Во 1988 година, по повод 30-годишнината на медицинско училиште УМЦ „Вељко Влаховиќ“ – Штип е избранa за најдобар ученик во училиштето. Во 1994 година дипломирала на Дефектолошкиот факултет во Белград, Р Србија.

Во учебната 1994/1995 година се вработила во ПОУ „Иднина“ во Скопје како дефектолог во одделенска настава, каде што работела сè до ноември 1996 година. Истата година е примена како помлад асистент на Институтот за педагогија на Филозофскиот факултет во Скопје на студиите за дефектологија.

Во учебната 1995/1996 се запишала на втор циклус (магистерски) студии на Дефектолошкиот факултет во Белград. Студиите ги завршила со просечен успех 9,2 на 21.12.2001 година, со одбрана на магистерскиот труд на тема: „Влијанието на соматопедскиот третман врз моторните способности кај лесно ментално ретардираните ученици“. Со тоа се здобила со академски степен – магистер по дефектолошки науки.

Во февруари 2003 и јуни 2006 година била избрана/реизбрана за асистент на Институтот за дефектологија при Филозофскиот факултет во Скопје.

Во март 2008 година, на Институтот за дефектологија при Филозофскиот факултет во Скопје го одбранила докторскиот труд со нaслов: „Проценка на моторното и когнитивното функционирање кај лицата со церебрална парализа и лицата со лесна ментална ретардација“ пред Комисија во состав: проф. д-р Горан Ајдински (ментор), проф. д-р Горан Недовиќ, проф. д-р Љупчо Ајдински, проф. д-р Ристо Петров и проф. д-р Даниела Димитрова-Радојичиќ, и со тоа се стекнала со научниот степен доктор на дефектолошки науки.

Во јуни 2008 година, д-р Наташа Чичевска-Јованова е избрана за доцент на Институтот за дефектологија на Филозофскиот факултет во Скопје за следниве научни дисциплини на додипломските студии: дефектологија, ран третман и методика. Во јануари 2013 година е избрана за вонреден професор по научните области (дисциплини): дефектологија, клиничка дефектологија и методика. Од јануари 2018 година е редовен професор по научните области: дефектологија, методика и ортопедагогија.

Посетувала курсеви и семинари и остварила студиски престои на универзитетите во Холандија, Италија и Бугарија.

Професионални активности: Член е на редакцискиот одбор на меѓународните научни стручни списанија: Journal of Special Еducation and Rehabilitation (Р.Македонија) и Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and Education (Р Србија). Член е на редакцискиот одбор на „Годишен зборник на Филозофски факултет“ (2008-2011); претседател на Комисијата за издавачка дејност, Сојуз на дефектолози (2009-2010); член на комисијата за издавачка дејност при Филозофскиот факултет (од 2.10.2018 до 1.10.2020); претседател на Научниот одбор на 4-тата меѓународна конференција со наслов: „Современи аспекти во специјалната едукација и рехабилитација на лицата со инвалидност, oктомври, Охрид, 2013; член на програмскиот одбор на Прва конференција на тема „Тимски пристап во медицинската рехабилитација на децата со попреченост“, Гостивар, 17. 10.2015; член на Организациониот одбор на Меѓународна конференција во Скопје 2009 и на Меѓународната конференција: Улогата на дефектологот во институционалниот и вонинституционалниот третман на децата со посебни образовни потреби, 15 години Институтот за дефектологија, Скопје 2008.

Била уредник на зборниците на трудови на меѓународниот стручен собир „Инклузивно образование – состојба и предизвици“ 17-19 мај, Струмица, 2012 и на 4-тата меѓународна конференција со наслов: „Современи аспекти во специјалната едукација и рехабилитација на лицата со инвалидност“ 17-19 oктомври, Охрид, 2013.

Била раководител на постдипломски студии (еден мандат од учебна 2013/2014 до 2016/2017) на три студиски програми, и тоа: Инклузивно образование од областа на специјалната едукација и рехабилитација; Специјалната едукација и рехабилитација (60 кредита) и Специјалната едукација и рехабилитација (120 кредита); од 24.11.2017 година до денес е раководител на третиот циклус студии по дефектологија.

До денес била ментор на 88 дипломски работи, 17 магистерски работи и 4 докторски дисертации.

Била соработник во изработката на иновираните наставни програми за учениците со пречки во психичкиот развој.

Наташа Чичевска Јованова била избрана за спортист на годината на град Штип за 1987 година; на Републичкото поединечно првенство во пинг-понг за јуниори во Струга, во 1988 година станала јуниорски првак на Македонија. Истата година, по повод 30-годишнината на медицинското училиште УМЦ „Вељко Влаховиќ“ – Штип е избрана за најдобар ученик во училиштето. Учествувала во спортски натпревари во пинг-понг, ракомет, кошарка, одбојка; била извидник – началник четоводител.

Истражувачки интереси: Рана интервенција на деца со пречки во развојот, инклузивно образование, ученици со интелектуална попреченост, ученици со моторни нарушувања, ученици со аутизам, семејството и децата со пречки во развојот, стратегии за работа со ученици со пречки во развојот.

Проф. д–р Наташа Чичевска Јованова изведува настава и вежби по предметите:

На вториот циклус студии:
  • 1

    [ДП 1011/18] Едукација и рехабилитација на лицата со интелектуална попреченост

  • 2

    [ДП 105И/18] Рана интервенција и едукација на деца со пречки во развојот

  • 3

    Инклузивно образование на ученици со моторни нарушувања

  • 4

    [ДП1041/18] Едукација и рехабилитација на лица со моторни нарушувања

  • 5

    [ДП1043/18] Современи трендови во окупационата терапија

  • 6

    [ИО102З/18] Рана интервенција и инклузија

  • 7

    [ИО113И/18] Инклузивно образование на ученици со моторни нарушувања

  • 8

    [ИО116И/18] Инклузивно образование на ученици со аутистичен спектар на нарушувања

На третиот циклус студии:
  • 1

    [ДЕФ2] Современи аспекти во едукацијата на лицата со инвалидност

  • 2

    [ДЕФ13] Семејство на деца со пречки во развојот

  • 3

    [ДЕФ14] Рана инклузија на децата со пречки во развојот

  • 4

    [ДЕФ15] Церебрална парализа

  • 5

    [ДЕФ16] Креативна терапија


БИБЛИОГРАФИЈА
Книги и поглавја од книги од стручна област:

  1. Chichevska Jovanova, N., Mert, A., & Köse, Y. (2024). Özel eğitimde yardımcı
    teknolojiler. Во M. Balcı (Ур.), Özel eğitim (стр. 137–146). Nobel Bilimsel Eserler.
    (ISBN: 978-625-376-079-3)
  2. Chichevska Jovanova, N., Ramo Akgün, N., & Rashikj Canevska, O. (2024). Intellectual
    disability through history: From ancient prejudice to modern support. In K. Baş (Ed.),
    International studies and evaluations in the field of educational sciences (pp. 117–138).
    Ankara: Akademisyen Publishing. (ISBN 978-625-5955-64-7)
  3. Рашиќ-Цаневска О., Чичевска-Јованова Н., (2021). Методика на работа со
    ученици со моторни нарушувања. Скопје: Филозофски факултет.
  4. Чичевска-Јованова Н. (2018). Методика на наставата за ученици со интелектуална
    попреченост. Скопје: Филозофски факултет. (ISBN 978-608-238-143-5)
  5. Чичевска-Јованова Н., Рашиќ-Цаневска О. (2023, 2013). Рана интервенција на
    деца родени со фактор на ризик. Скопје: Филозофски факултет. (ISBN 978-608-238-
    033-9)
    Прирачници
  6. Каровска Ристовска, А., Филиповска M., Ајдински Г., Чичевска-Јованова Н.,
    Димитрова-Радојичиќ Д., Рашиќ-Цаневска О., Станојковска-Трајковска Н.,
    Кескинова А., Георгиевска С., Дуковска В, Костадиновска Е., Какабадзе Н, Диел
    К., Варгас-Барон Е. (2023). Анализа на состојбата со раната интервенција во
    детството во Северна Македонија. Скопје: Фонд за деца на Обединетите Нации
    (УНИЦЕФ), Kанцеларија Скопје. (ISBN ENG 978-608-4787-94-5).
    http://hdl.handle.net/20.500.12188/27567
  7. Karovska Ristovska, A., Filipovska М, Ajdinski G, Chichevska-Jovanova N.,
    Dimitrova-Radojichikj D., RashikjCanevska O., Stanojkovska-Trajkovska N., Keskinova
    A., Gjeorgjievska S., Dukovska V., Kostadinovska E., Kakabadze N., Diehl K., Vargas-
    Barón E. (2023). Situation Analysis on Early Childhood Intervention in North
    Macedonia. Skopje: United Nations Children’s Fund (UNICEF), Country Office Skopje.
    http://hdl.handle.net/20.500.12188/27568
  8. Karovska Ristovska, A., Filipovska М, Ajdinski G, Çiçevska-Jovanova N., Dimitrova-
    Radojiçiq D., Raşiq Canevska O., Stanojkovska-Trajkovska N., Keskinova A.,
    Gjeorgjievska S., Dukovska V., Kostadinovska E., Kakabadze N., Diehl K., Vargas-
    Barón E. (2023). Analiza e Situatës mbi Ndërhyrjen e Hershme në fëmijëri në
    Maqedoninë e Veriut. Shkup: Fondi i Kombeve të Bashkuara për Fëmijët (UNICEF),
    Zyra në Shkup. ISBN (978-608-4787-95-2) http://hdl.handle.net/20.500.12188/27566
  9. Даскаловски, Д., Каровска Ристовска, А., Ајдински, Г., Чичевска-Јованова, Н.,
    Рашиќ-Цаневска, О., Димитрова-Радојичиќ, Д., Станојковска-Трајковска, Н.,
    Филиповска, М., Матлијовска Ристоски, И. (2022). Прирачник за процена на
    раниот детски развој (раѓање до 5 години). Скопје: Д. Даскаловски. (ISBN 978-608-
    66978-0-8)
  10. Каровска Ристовска А., Чичевска-Јованова Н., Рашиќ-Цаневска О., Станојковска-
    Трајковска Н. (2021). Прирачник за наставници и училишни инклузивни тимови.
    Скопје: Фондација за образовни и културни иницијативи „Чекор по чекор“-
    Македонија. (ISBN 978-608-4857-76-1). http://hdl.handle.net/20.500.12188/26273
  11. Karovska Ristovska А., Çiçevska-Jovanova N., Rashiq-Canevska O., Stojanovska-
    Trajkovska N. (2021). Doracak për arsimtarë dhe ekipet inkluzive shkollore. Shkup:
    Fondacioni për iniciativa arsimore dhe kulturore “Hap pas Hapi” – Maqedoni. (ISBN
    978-608-4857-77-8) http://hdl.handle.net/20.500.12188/26274

Работни тетратки

  1. Чичевска-Јованова Н., Петровић-Тодорова С. (2020). Учим да пишем радна свеска са
    графомоторним вежбама. Скопје: Санто-Стеф-С. (ISBN 978-608-65719-2-4)
  2. Чичевска-Јованова Н., Тодорова С. (2014). Учам да пишувам. Скопје: Санто-Стеф-С.
    (ISBN 978-608-65719-0-0)
  3. Трудови со оригинални научни резултати, објавени во референтно
    научно/стручно списание со меѓународен уредувачки одбор
  4. Chichevska-Jovanova N., Arsovski D., Joldeska E. (2025). Feeding challenges, dietary
    adaptations, and nutritional support in individuals with cerebral palsy. Hrvatska revija za
    rehabilitacijska istraživanja. Vol 61, br. 1, str. 65-75. https://doi.org/10.31299/hrri.61.1.4
  5. Chichevska-Jovanova N., Rashikj-Canevska O. (2024). The Differences between
    Mainstream and Special Education. The Annual of the Faculty of Philosophy, Skopje,
    77(1):557-567. DOI: https://doi.org/10.37510/godzbo2477545chj
  6. Чичевска Јованова Н., Рашиќ Цаневска О. (2024). Разлики меѓу редовното и
    специјалното образование. Годишен зборник на Филозофски факултет, Скопје 77(1)
    454-556. DOI: https://doi.org/10.37510/godzbo2477545chj
  7. Arsovski D., Chichevska Jovanova N. (2024). The impact of massage therapy on upper
    extremity function in children with cerebral palsy. Timişoara Physical Education and
    Rehabilitation Journal 17 (33) 1-10. https://tperj.uvt.ro/volume-17-issue-33/
  8. Chichevska Jovanova N., Ilieska V., Rashikj Canevska O., Ramo Akǧun N. (2024). Sleep
    Disorders among Individuals with Developmental Disabilities: A Comprehensive Analysis.
    European Journal of Special Research, 10 (6): 184-198.
    http://dx.doi.org/10.46827/ejse.v10i6.5595 file:///C:/Users/User/Downloads/5595-22227-2-
    PB%20(6).pdf
  9. Jakovchevska A., Chichevska Jovanova N. (2024). Exploring Parental Perspectives: The
    Impact of Assistive Technologies on Inclusive Education for Children with Disabilities.
    Multidisciplinarni pristupi u edukaciji i rehabilitaciji, Exploring Parental Perspectives, 6 (7),
    148-160. http://hdl.handle.net/20.500.12188/31023
  10. Chichevska-Jovanova N., Rashikj-Canevska O. (2023). The Importance of Hiking and the
    Role of the Hiking Guide in Supporting People with Autism. Annual of the Faculty of
    Philosophy, Skopje, 76: pp. 733-744. UDK: 796.524:616.89-05
    http://hdl.handle.net/20.500.12188/29124
  11. Rashikj-Canevska O., Nikolovska A., Ramo Akǧun N., Troshanska J., Chichevska-Jovanova
    N. (2023). Troughts, Attitudes and Experiences of Parents of Children with Disabilities in the
    Republic of North Macedonia About Comprehensive Sexuality Education. Sexuality and
    Disabilities 40(4), DOI: 10.1007/s11195-022-09773-9
    http://hdl.handle.net/20.500.12188/25521
  12. Haskaj A., Cicevska Jovanova N. (2020). Students with Special Educational Needs in the
    Education process. PHILOSOPHICA International Journal of Social and Human Sciences,
    7(13-14): 9-13. (ISSN 1857-9272 (Print) ISSN 2671-3020 (Online)).
    http://sites.google.com/unite.edu.mk/philosophica/vol-7-no-13-14
  13. Haskaj A., Cicevska Jovanova N. (2020). Attitudes of Teachers Regarding the Inclusion of
    Parents in the Educational process of Students. PHILOSOPHICA International Journal of
    Social and Human Sciences, 7(13-14): 14-18. (ISSN 1857-9272 (Print) ISSN 2671-3020
    (Online)). http://sites.google.com/unite.edu.mk/philosophica/vol-7-no-13-14
  14. Chichevska Jovanova N., Rashikj Canevska O., Stankovska Kolevska J. (2020). Inclusion of
    the students with different types of disabilities in primary school. Воспитание / Vospitanie –
    Journal of Educational Sciences, Theory and Practice, 11(15): 185-198. (ISSN 1857-8705)
    (UDC: 373.3:376.011.3-051(497.711)).
    http://js.ugd.edu.mk/index.php/vospitanie/article/view/3628/3276

http://js.ugd.edu.mk/index.php/vospitanie/article/view/3601/3252

  1. Chichevska-Jovanova N., Rashikj-Canevska O., Karovska-Ristovska A., Dimitrova-
    Radojichikj D., Cekovska V. (2018). Specific learning difficulties manifestation in children
    with average intelligence and children with intellectual disabilities. Journal of Special
    Education and Rehabilitation. 19(3–4): 7–24. (UDK: 159.922.7-056.36)
  2. Dimitrova-Radojichikj D., Chichevska-Jovanova N., Rashikj-Canevska O. (2016). Attitudes
    of the Macedonian Preschool Teachers toward Students with Disabilities. Alberta Journal of
    Educational Research. 62(2): 184-198. (ISSN: 1923-1857)
  3. Kostikj Ivanovikj V., Chichevska-Jovanova N. (2016). Relation between quality of life,
    choice making, and future expectations in adults with intellectual disability. Journal of
    Special Education and Rehabilitation. 17(3-4): 29-45. (DOI: 10.19057/jser.2016.8)
  4. Dimitrova-Radojichikj D., Chichevska-Jovanova N. (2016). Inclusive Education: Pre-
    service Teachers’ and Pre-service Educators’ Attitudes. International Journal for Education,
    Research and Training. 2(1):144-149 (UDK 376.091)
  5. Chichevska-Jovanova N., Dimitrova-Radojichikj D. (2016). Parental Involvement in
    Educational Process for Students with Disabilities, International Journal for Education,
    Research and Training. 2(2):70-76 (UDK 37.018-056.36-057.874)
  6. Chichevska-Jovanova N., Dimitrova-Radojichikj D. (2016). Attitudes of students with
    typical development towards students with disabilities. International Journal of Knowledge
    without borders. 12.1:215-220 (ISSN 1857-92)
  7. Dimitrova-Radojichikj D., Chichevska-Jovanova N. (2016). Inclusive education: a question
    of attitudes of people with disabilities. International Journal of Knowledge without borders.
    12.1:35-39 (ISSN 1857-92)
  8. Чичевска-Јованова Н., Рашиќ-Цаневска О. (2015). Социјална инклузија на децата со
    интелектуална попреченост и децата со церебрална парализа. Ревија за социјална
    политика. 8 (11/2): 509-522. (ISSN 1857-6052 UDK:364-25-056.34-053.2)
  9. Dimitrova-Radojichikj D., Chichevska – Jovanova N. (2015). Teacher’s Acceptance of
    Students with Disability. Chemistry: Bulgarian Journal of Science Education- Education:
    Theory & Practice. 24(5): 647-656. (ISSN 1313-8235)
  10. Rashikj-Canevska O., Chichevska-Jovanova N. (2015). Some determinats of Quality of Life
    in patients suffering from Multiple sclerosis. Journal of Special Education and Rehabilitation.
    16(1-2): p.17-35. (ISSN 1409-6099 DOI: 10.1515/jser-2015-0002)
  11. Dimitrova-Radojichikj D., Chichevska – Jovanova N. (2014). Parents attitude: inclusive
    education of children with disability. (IJCRSEE) International Journal of Cognitive Research
    in Science, Engineering and Education. 2(1): 13-17. (UDK 316.644-055.52:376.1-
    056.26/.36(497.7))
  12. Keskinova A., Chichevska – Jovanova N., Ajdinski G. (2013). Socioeconomic status of the
    families with children with intellectual disability. Croatian review of rehabilitation research.
    49(2): 181-187. (ISSN: 1331-3010) (http://hrcak.srce.hr/112821?lang=en)
  13. Dimitrova-Radojichikj D., Chichevska – Jovanova N. (2013). The attitudes of primary
    school teachers on inclusive education in the Republic of Macedonia. Croatian review of
    rehabilitation research. 49(Supplement): 164-172. (UDK 376.1)
  14. Chichevska-Jovanova N., Dimitrova-Radojichikj D. (2013). Parents of children with
    developmental disabilities: stress and support. Journal of Special Education and
    Rehabilitation. 14(1-2): 7-19 (DOI: 10.2478/v10215-011-0029-z)
  15. Novachevska I., Dimchevska I., Pavlovska S., Chichevska-Jovanova N., Dimitrova-
    Radojichikj D. (2011). Inclusive culture in pre-school institutions. Journal of Special
    Education and Rehabilitation (1-2): 7-16. (DOI: 10.2478/v10215-011-0001-y)
  16. Chichevska-Jovanova, N., Dimitrova-Radojichikj, D. (2009). Self-evaluation of
    competences of the special educators and rehabilitators in the special institution. Journal of
    Special Education and Rehabilitation. (1-2):25-32. (UDK: 371.125.044.4)
  17. Chichevska-Jovanova N., Dimitrova-Radojichikj D. (2007). Assessment of visual perception
    in students with special educational needs. Journal of Special Education and Rehabilitation
    (3-4): 59-66.
  18. Dimitrova-Radojichikj D., Chichevska-Jovanova N. (2007). Implementation of the Bologna
    Process at the Institute of special education and rehabilitation. Journal of Special Education
    and Rehabilitation. 8(3-4): 5-14.
  19. Jachova Z., Dimitrova-Radojichikj D., Chichevska-Jovanova N. (2004). Early intervention
    of children with disabilities. Journal of Special Education and Rehabilitation. 5 (1-2): 47-59.
  20. Chichevska-Jovanova N. (2000). The impact of somathopedical treatment of the Vital
    capacity with mild mentally and insufficiently developed pupils. Journal of Special Education
    and Rehabilitation. 4 ( 3-4): 59-67.
  21. Cicevska-Jovanova N. (2000). Rehabilitation of persons with cerebral palsy. Journal of
    Special Education and Rehabilitation. 4 (1-2): 38-42.
  22. Jacova Z., Soltirova E., Ikonomova S, Cicevska N., Gjeorgieva N. (1997). Pre-school
    upbringing of children with developmental difficulties – condition for successful integrational
    education. Journal of Special Education and Rehabilitation. 1(4): 9-21.
    Трудови со оригинални научни резултати, објавени во научно/стручно списание
  23. Rashikj Canevska О., Chichevska Jovanova N. (2021) Specifics in the application of
    teaching resources and specific teaching aids for students with motor impairments. Annual of
    the Faculty of Philosophy, Skopje, 74: 625-650. http://hdl.handle.net/20.500.12188/24519
  24. Dimitrova-Radojichikj D., Chichevska-Jovanova N. (2018) Higher education of students
    with disabilities: a literature review. Annual of the Faculty of Philosophy, Skopje, 71: 417-
    436.
  25. Чичевска-Јованова Н., Димитрова-Радојичиќ Д. (2017) Пишување мерливи цели во
    индивидуален образовен план. Годишен зборник на Филозофскиот факултет,
    Универзитет „Св. Кирил и Методиј“ – Скопје, 70, стр.365-386. (ISSN 0350-1892)
    (УДК:37.091.214:37.06)
  26. Димитрова-Радојичиќ Д., Чичевска-Јованова Н. (2016). Квалитет на живот: лица со и
    без инвалидност. Годишен зборник на Филозофскиот факултет, Универзитет „Св.
    Кирил и Методиј“ – Скопје. 69:249-256. (ISSN 0350-1892) (УДК: 364.2-787.3-056.26
    (497.7))
  27. Чичевска-Јованова Н., Рашиќ-Цаневска О. (2015). Први реакции на родителите на
    деца со пречки во развојот. Годишен зборник на Филозофскиот факултет, Универзитет
    „Св. Кирил и Методиј“ во Скопје, Вол. 68, стр. 175-188. (УДК: 364-787.3 : 159.922.76-
    056.34)
  28. Димитрова-Радојичиќ, Д., Чичевска-Јованова, Н. (2009). Инклузивната култура во
    редовните училишта. Годишен зборник на Филозофскиот факултет, Универзитетот
    „Св. Кирил и Методиј“ во Скопје, стр. 571-581. (УДК: 376:371.212.073)
  29. Чичевска-Јованова, Н. (2008). Проценка на моторното и когнитивното
    функционирање кај лицата со церебрална парализа и лицата со лесна ментална
    ретардација. Годишен зборник на Филозофскиот факултет, Универзитет „Св. Кирил и
    Методиј“ во Скопје, стр. 551-567.
  30. Јачова З., Димитрова-Радојичиќ Д., Чичевска-Јованова Н. (2006). Ставовите на
    студентите кон примената на видеоинтеракцијата во наставата како нов методски
    пристап, Образовни рефлексии 1, Скопје.

Труд со оригинални научни/стручни резултати, објавен во зборник на трудови од
научен/стручен собир со меѓународен уредувачки одбор

  1. Karovska Ristovska, A., Keskinova, A., Chichevska-Jovanova, N., Rashikj-Canevska, O.,
    Filipovska, M., Nikolovska, E., & Ajdinski, G. (2025). National Situation Analysis on Early
    Childhood Intervention in North Macedonia: Perspectives of parents and caregivers. In

Conference Proceedings of the 1st International Conference – Challenges of Contemporary
Families (pp. 290–310). http://hdl.handle.net/20.500.12188/33632

  1. Rashikj Canevska O., Chichevska Jovanova N., Troshanska J., Ramadani Rasimi T.,
    Dimitrovska K. (2024). First reactions and future expectations of parents of children with
    developmental disabilities. 10th International Conference: Research in Education and
    Rehabilitation Sciences ERFCON 2023, Zagreb, Croatia.
    http://hdl.handle.net/20.500.12188/29885
  2. Troshanska J., Ramadani Rasimi T., Chichevska Jovanova N., Rashikj Canevska O. (2024).
    Healthcare access barriers for individuals with autism: The awareness of medical
    professional. 10th International Conference: Research in Education and Rehabilitation
    Sciences ERFCON 2023, Zagreb, Croatia. http://hdl.handle.net/20.500.12188/29886
  3. Rashikj-Canevska О., Chichevska Jovanova N., Ilievska I. (2023). Does long-term
    hospitalization affect sensorimotor and cognitive abilities in children? „2023-2024
    International Education Symposium on post pandemic issues from early childhood to tertiary
    education: How shall we recover?“, Istanbul Aydın University.
  4. Karovska Ristovska, A., Daskalovski D., Ajdinski G, Chichevska-Jovanova N., Dimitrova-
    Radojichikj D., Rashikj Canevska O., Stanojkovska-Trajkovska N., (2023). Updating
    University Curricula in Early Childhood Intervention. VI International Scientific Conference:
    30 Years Special Education and Rehabilitation Studies, Ohrid, R.N. Macedonia.
    http://hdl.handle.net/20.500.12188/28345
  5. Velevska V., Stojanova T., Chichevska Jovanova N. (2023). Assessment of Independence in
    Performing Daily Activities in Students with Intellectual Disabilities and in Students with
    Autistic Spectrum Disorder, VI International Scientific Conference: 30 Years Special
    Education and Rehabilitation Studies, Ohrid, R.N. Macedonia.
    https://repository.ukim.mk/handle/20.500.12188/28355
  6. Chichevska Jovanova N., Rashikj Canevska O. (2022). Development of the inclusive
    approach towards persons with disabilities in the Republic of North Macedonia. International
    scientific-professional conference: “Education of persons with disabilities – current conditions
    and perspectives” Skopje, R. N. Macedonia. pp. 18-30 (ISBN: 978-608-238220-3 (Faculty of
    Philosophy); 978-608-217-111-1 (University of Tetovo, Faculty of Pedagogy); 978-608-
    65438-8-4 (Association of special educators and rehabilitators in RNM).
    http://hdl.handle.net/20.500.12188/24531
  7. Rashikj Canevska О., Chichevska Jovanova N., Karovska Ristovska A., Bojadzhi M.
    (2020). Perzistance of Primitive Reflexes in Children with Cerebral Palsy and at Risk
    Children- Poster Presentations. 32 nd European Academy of Childhood Disability Annual
    Meeting 2020 – Poznań, Poland.
    https://www.researchgate.net/publication/346345622_PosterPresentations
    PERZISTANCE_OF_PRIMITIVE_REFLEXES_IN_CHILDREN_WITH_CEREBRAL_PAL
    SY_AND_AT_RISK_CHILDREN
  8. Chichevska Jovanova N., Rashikj Canevska O. (2020). Attitudes of primary school teachers
    toward inclusion of students with different disabilities. IV Международной научно-
    практической конференции “Актуальные проблемы специального и инклюзивного
    образования детей и молодежи”, Ростов-на-Дону – Таганрог, Россия, pp.265-271 (ISBN
    978-5-9275-3485-2) (УДК 376 (159.97) ББК 88.9).
  9. Rashikj Canevska О., Chichevska Jovanova N. (2020). Functional abilities of children with
    disabilities included in mainstream schools. IV Международной научно-практической
    конференции “Актуальные проблемы специального и инклюзивного образования детей
    и молодежи”, Ростов-на-Дону – Таганрог, Россия, pp.453-460 (ISBN 978-5-9275-3485-2)
    (УДК 376 (159.97) ББК 88.9).
  10. Anastasovska G., Chichevska-Jovanova N. (2018). Social dimension of the inclusive
    process in the primary schools in Gevgelija. V International conference “Transformation
    towards sustainable and resilient society for persons with disabilities”- 25 Years of Special
    Education and Rehabilitation Studies. Ohrid, R.Macedonia, pp.643-654 (ISBN 978-608-238-
    145-9).
  11. Dimitrova-Radojichikj D., Chichevska-Jovanova N. (2018). Inclusive Education or
    Inclusive Special Education. V International conference “Transformation towards sustainable
    and resilient society for persons with disabilities”- 25 Years of Special Education and
    Rehabilitation Studies. Ohrid, R.Macedonia, pp.175-183 (ISBN 978-608-238-145-9).
  12. Chichevska-Jovanova N., Dimitrova-Radojichikj D. Mladenovska N. (2018). The Quality of
    inclusive education for students with disabilities in the primary school and the secondary
    school. IX International scientific conference “Improving the quality of life of children and
    youth”. Harkány, Hungary, Part two, pp. 225-233 (ISSN 1986-9886).
  13. Dimitrova-Radojichikj D., Chichevska-Jovanova N. (2018). Preschool children: attitudes
    toward children with disabilities. IX International scientific conference “Improving the
    quality of life of children and youth”. Harkány, Hungary, Part one, pp. 135-142 (ISSN 1986-
    9886).
  14. Dimitrova-Radojichikj D., Chichevska-Jovanova N. (2017). Early Intervention: Needs and
    Satisfaction of Parents. Eurlyaid Conference 2017 „Early Childhood Intervention: For
    meeting sustainable development goals of the new millennium“. Belgrade, Serbia, pp.361-367
    (udc 376.1-056.26/.36-053.2; 316.356.2:159.9; 364.4:316.356.2)
  15. Kostikj Ivanovikj V., Chichevska-Jovanova N. (2016). Factors that impact the quality of life
    of adults with intellectual disabilities. International Scientific and Vocational Conference:
    Contemporary Theoretical and Practical Trends in Special Education and Rehabilitation,
    Ohrid, pp. 426-439.
  16. Kostikj Ivanovikj V., Chichevska-Jovanova N. (2014). Quality of life in adults with
    intellectual disability: self-assessment versus assessment by others. Conference proceedings
    of IV International conference: Modern aspects of special education and rehabilitation of
    persons with disabilities, Ohrid, pp. 526-538(ISBN 978-608-238-050-6)
  17. Petrushevska M., Chichevska-Jovanova N. (2014). Theory of mind in students with mild
    and moderate intellectual disability. Conference proceedings of IV International conference:
    Modern aspects of special education and rehabilitation of persons with disabilities, Ohrid, pp.
    363-374 (ISBN 978-608-238-050-6)
  18. Bogatinova T., Chichevska-Jovanova N., Dimitrova-Radojichikj D. (2014). A child with
    special educational needs: familial and social challenge. Conference proceedings of IV
    International conference: Modern aspects of special education and rehabilitation of persons
    with disabilities, Ohrid, pp. 481-493. (ISBN 978-608-238-050-6)
  19. Keskinova A., Chichevska-Jovanova N., Ajdinski G. (2014). Stress in families with
    intellectually disabled child. Conference proceedings of IV International conference: Modern
    aspects of special education and rehabilitation of persons with disabilities, Ohrid, pp. 17-29
    (ISBN 978-608-238-050-6)
  20. Chichevska-Jovanova N., Dimitrova-Radojichikj D. (2014). Barriers in inclusive education
    in the Republic of Macedonia, Conference proceedings of International conference: Modern
    education – conditions, challenges and perspectives, Shtip, pp.119-125. (ISBN 978-608-242-
    001-1)
  21. Чичевска-Јованова Н., Димитрова-Радојичиќ Д., Тодорова С. (2014). Дете со
    первазивно нарушување: поттик или стигма, Прв симпозиум за первазивни развојни
    нарушувања: Научните достигнувања во функција на практиката, Струга, стр.203-211.
    (ISBN 978-608-65438-3-9)
  22. Dimitrova-Radojičić D., Čičevska-Jovanova N., Rašić-Canevska O. (2014). Predškolska
    inkluzija: stavovi i znanja o inkluziji, Tematski zbornik V međunarodna naučno-strucna
    konferencija: Unapređenje kvalitete života djece i mladih, Igalo, Crna Gora, str. 69-75.
  23. Rašić-Canevska O., Čičevska-Jovanova N., Dimitrova-Radojičić D. (2014). Comparison of
    the life quality of persons with acquired and inborn disability, Tematski zbornik V
    međunarodna naučno-strucna konferencija: Unapređenje kvalitete života djece i mladih,
    Igalo, Crna Gora, str.110-118
  24. Chichevska-Jovanova N., Dimitrova-Radojichikj D. (2013). Individual Educative Plan for
    pupils with Special Educative Needs. International Symposium „Еducation between tradition
    and modernity”. Ohrid, pp.330-337. (ISBN 978-608-238-012-4 (Part two))
  25. Chichevska Jovanova N., Rashich O., Trifunovska M. (2010). Improving quality of life
    through the MOVE program. Tematski zbornik radova Prve međunarodne konferencije
    “Specijalna edukacija i rehabilitacija – nauka i/ili praksa” Sombor, str. 247-258. (ISBN 978-
    86-913605-1-1)
  26. Ајдински Љ., Јачова З., Димитрова Д, Чичевска Н. (1998). Општествено-
    економските аспекти на образованието и воспитанието на децата и младината со
    пречки во развојот во сегашните услови на транзиција. Зборник на трудови,
    Општествената транзиција и образованието, Скопје, стр. 344-352. (ISBN 9989-
    00000000)
    Труд со оригинални научни/стручни резултати, објавен во зборник на трудови од
    научен/стручен собир
  27. Костиќ-Ивановиќ В., Чичевска-Јованова Н. (2015) Квалитетот на живот – тренд на
    современата специјална едукација и рехабилитација, Прва конференција на тема
    „Тимски пристап во медицинската рехабилитација на децата со попреченост“,
    Гостивар, стр. 51-57. (ISBN 978-608-65438-7-7)
    Апстракти објавени во зборник на конференција (меѓународна)
  28. Rashikj Canevska, O., & Chichevska Jovanova, N. (2024). The evolution of disability
    perspective models and their impact on inclusive education. Bildirı Özetleri Kitabı: Özel
    Eğitimde Disiplinlerarası Yaklaşımlar (6–8 Aralık 2024, İstanbul Aydın Üniversitesi) (pp.
    127). İstanbul: İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Engelsiz Yaşam Uygulama
    ve Araştırma Merkezi.
  29. Rashikj Canevska О., Chichevska Jovanova N., Troshanska J., Ramadani Rasimi T.,
    Dimitrovska K. (2023). First reactions and future expectations of parents of children with
    developmental disabilities. 10th International Conference: Research in Education and
    Rehabilitation Sciences, Zagreb.
  30. Troshanska J., Ramadani Rasimi T., Chichevska Jovanova N., Rashikj Canevska O.
    (2023). Healthcare access barriers for individuals with autism: The awareness of medical
    professional. 10th International Conference: Research in Education and Rehabilitation
    Sciences, Zagreb.
  31. Chichevska-Jovanova N., Dimitrova Radojichicj D. Inkluzivno obrazovanje učenika sa
    smetnjama u razvoju u Republici Makedoniji, Knjiga sažetaka 8. međunarodnog
    znanstvenog skupa, Zagreb, Hrvatska 27.-29. rujan 2012.
  32. Keskinova A., Chichevska – Jovanova N., Ajdinski G. Socioeconomic status of the
    families with children with intellectual disability, Knjiga sažetaka 8. međunarodnog
    znanstvenog skupa, Zagreb, Hrvatska 27.-29. rujan 2012.
  33. Чичевска-Јованова Н., Димитрова – Радојичиќ Д. Индивидуален образовен план
    за ученици со посебни образовни потреби, Меѓународен научен симпозиум
    „Воспитанието и образованието меѓу традиционалното и современото” Охрид, 22-
    24 септември 2011.
  34. Димитрова-Радојичиќ Д, Чичевска-Јованова Н. Проблеми на семејството: фокус
    на потребите на родителите на децата со пречки во развојот, Симпозиум со
    меѓународно учество: Рана интервенција и развојни нарушувања, Охрид, 19-21 мај
    2011.
  35. Димитрова-Радојичиќ Д, Чичевска-Јованова Н. Индивидуален образовен план,
    Зборник на резимеа, Меѓународна конференција: 60 години воспитание,
    образование, рехабилитација и вработување на лицата со инвалидност во Р.
    Македонија, Битола, 27-29 мај 2010.
  36. Велиновска М., Чичевска-Јованова Н., Анализа на цртежот кај учениците со
    лесна ментална ретардација, Зборник на резимеа, Меѓународна конференција „60

години воспитание, образование, рехабилитација и вработување на лицата со
инвалидност во Р.Македонија“, Битола, 27-29 мај 2010.

  1. Чичевска-Јованова Н., Рашиќ О., Трифуновска М., Приказ на случај по MOVE
    програмата, Зборник на резимеа Меѓународна конференција „60 години
    воспитание, образование, рехабилитација и вработување на лицата со инвалидност
    во Р.Македонија“, Битола, 27-29 мај 2010.
  2. Димитрова-Радојичиќ Д, Чичевска-Јованова Н. Инклузијата во Република
    Македонија, Меѓународна конференција, Скопје, 4-5.12.2009.
  3. Chichevska Jovanova N., Dimitrova D., Langher V. Ricci M.E. Studio degli
    atteggiamenti verso l’inclusion in Macedonia IV congres international, Marseille, 23-25
    avril 2009.
  4. Chichevska Jovanova N., Dimitrova Radojichic D., Inclusive cultures, policies and
    practices, 12th international conference, Inclusive education in the Balkan countries
    policy and practice, book of abstracts, Ohrid, 2009.
  5. Димитрова-Радојичиќ Д, Чичевска-Јованова Н, Киткањ З, Ајдински Љ,
    Компентенциите на дефектолозите во предучилишните установи, посебните
    училишта, редовните училишта и рехабилитационите установи, Меѓународна
    конференција: Улогата на дефектологот во институционалниот и
    вонинституционалниот третман на децата со посебни образовни потреби, Зборник
    на резимеа, 15 години Институт за дефектологија, Скопје, 2008.
  6. Ајдински Г, Чичевска-Јованова Н, Димитрова-Радојичиќ Д, Високото образование
    на дефектолошкиот кадар во Република Македонија, Меѓународна конференција за
    едукација на дефектолошкиот кадар, Китен, 2002.
  7. Боризовски В., Чичевска Н., Ортопедски мани на ΄рбетниот столб и нивното
    влијание врз виталниот капацитет, Зборник на резимеа, Студентски дефектолошки
    семинар, Охрид, 2000.

Партиципација во национални и меѓународни проекти

  1. „Осовременување на Универзитетските наставни програми по рана интервенција –
    UPDEIT“ финансиран од Националната агенција за европски образовни програми и
    мобилност преку програмара Еразмус+. (2022 – 2024). Erasmus+ 220 HED: UPDEIT
    – Updating University Curricula on Early Intervention 2021-1-МК01-КА220-HED-
    000022981
  2. УНИЦЕФ – Развој на ситуациона анализа за рана детска интервенција (2022).
  3. „Биди ИН, биди ИНклузивен, биди ИНклудиран (Be IN, be Inclusive, be Included)“,
    Foundation for education and cultural initiatives “Step by step”, and Foundation “Save
    the children”, financed by the European Union (2021).
  4. „Developing new software for psychomotor reeducation of children with Autism (RCA –
    Reeducation for Children with Autism)“. Co-Funded by the Erasmus+ Programme of the
    European Union (2020- 2022).
  5. „Заеднички јазик во училиштата“ –Проект во рамките на програмата Еразмус+ за
    имплементација на МКФ (Меѓународната класификација на функционирање,
    попреченост и здравје, СЗО 2001) во училиштата (01.09.2018-31.08.2021).
  6. „Инклузивното образование во редовните средни училишта во Република
    Македонија“ Филозофски факултет (2017/2018).
  7. 2017-ЕU – funded Twinning Project: “Further improvement of the system for
    development and implementation of the National Qualifications Framework” – Mk 13
    IPA SO 02 15 (assessor).
  8. Учесник во проект финансиран од Фондот за иновации и технолошки развој со
    посредство на Гордиан системи „Систем на сензори Carry, за паметна (smart)
    анализа на податоци за навиките и моделите на однесување на стари лица и лица со
    инвалидност“ (01.02.2016-31.01.2017 год.).
  9. „Регионална подршка за инклузивно образование“, финансиски поддржан од страна
    на Советот на Европа (15.06-30.06.2015).
  10. A Program for Full Socialization of Special Needs Children Into Their Communities,
    This Project is funded by the European Union (17-18.03.2014).
  11. „Модернизација во образованието”-Ученици со посебни образовни потреби
    (2009/2010).
  12. „Модернизација во образованието”-Работа во училница со ученици со посебни
    потреби (2006/2007).
  13. ,,Подобрување на животните услови на децата со церебрална парализа во
    Р.Македонија” со Handicap Internacional .
  14. „Во Фокус” со ТЕМПУС програмата: ,,Унапредување на згрижувањето и третманот
    на деца со пречки во развојот”, ГТЗ во координација со Министерството за труд и
    социјална политика.

.