д–р Николина Кениг

Редовен професор

Проф. д–р Николина Кениг е родена на 19.12.1968 година во Скопје. По завршување на студиите по психологија, магистрирала на меѓународни мировни студии (1994) на Универзитетеот Нотер Дам (Kroc Institute, University of Notre Dame, Indiana, USA), а потоа и социјална психологија (2000) на Филозофскиот факултет при Универзитетот „Св. Кирил и Методиј”. Докторската дисертација тема „Хофстедовиот модел на димензии на културата: можности за мерење во групен и индивидуален контекст” ја одбранила во 2006 година на истиот факултет, со што се стекнала со звањето доктор на науки по психологија. Од 2016 година е редовен професор при Инститот за психологија на Филозофскиот факултет во Скопје.

Добитник е на Манинговата наградата за најдобар студент на полето на општестевни науки, како и на неколку стипендии кои ѝ обезбедуваат подолги студиски престои и гостувања во странски универзитети како ЕСАДЕ во Шпанија и Arizona State University во САД. Од 1997, како истражувач, а подоцна и како член на управниот одбор, активно соработува во Центарот за човекови права и разрешување конфликти при Институтот за социолошки и политичко-правни истражувања, УКИМ.

Во периодот од 2010-2016 членува во академската мрежа на Еразмус Children’s Identity and Citizenship in Europe (CICE). Од 2013-2018 била раководител на докторските студии на Институтот за психологија, а од 2015 е претседател на Етичкиот одбор на Комора на психолози на РМ.

Истражувачки интереси: род, родово засновано насилство, сексуално образование, мултикутурализам, етнички идентитет

Проф. д–р Николина Кениг изведува настава и вежби по предметите:

На вториот циклус студии:
  • 1

    [ПС 1023/18] Методологија со сстатистика

  • 2

    [ПС 20121И] Анализа на квалитативни податоци

  • 3

    [РС 208] Емпириско истражување на родово засновано насилство

  • 4

    [ФМР212И] Род и насилство

На третиот циклус студии:
  • 1

    [ФЗФ 1] Научно-истражувачка етика со примена

  • 2

    [ФЗФ16] Квалитативна и квалитативна анализа на податоци во психологијата

  • 3

    [ПС110И] Психометрија

  • 4

    [ПС215И] Мерење црти на личноста



Избрани трудови (во последните 6 години):

Kenig, N. Kostovski, D. (2019). Gender Differences in the Effects of Comprehensive Sexuality Education,Journal for Reattach Therapy and Developmental Diversities, Vol. 2, 40-50.

Kenig, N. (2019). Psychological assessment and rehabilitation of convicted foreign fighters: current conditions, challenges and possibilities. Security Dialogues, 2/1, 65-76.

Kenig, N., Arifi, B., & Osmani, Sh. (2018).  Analysis: Perceptions and experiences of managers and officials in the state administration on implementation of the 2008 Law on use of languages, Skopje: Common values.

Kenig, N. (2018). Internet based Psychological Research: Ethical Issues and Recommendations, Psychology: Science and Practice,3, 25-33.

Kenig, N., & Petroska –Beshka V. (2018). Multicultural Workshops and Inclusion Of Roma Students in Primary Education, Annual Review of the Faculty of Philosophy-Skopje, 70, 211-225.

Petroska–Beshka V., Kenig, N.(2018). Ethnocentric History Textbooks in a Multhiethnic Society: The Case of Republic of Macedonia,(237-248). In Lichnofsky et al. (Eds.) Myths and Mythical Spaces, Leibnitz: Georg Eckert Institute.

Orgocka, A. & Kenig, N. (2017). The EU’s Role in Combating Domestic Violence Against Woman in SoutEast Europe: Perspectives from Albania and Macedonia (73-92). In Kruessmann, T. & Ziegerhofer, A. (eds.) Promoting Gender Equality Abroad: An Assessment of EU Action in the External Dimension, Berlin: LIT Verlag.

Cowan, P., Dede, G.,  Kenig, N. & Spasovski, O. (2017). Guidelines for Citizenship Education In School The Inclusion Of Minority Groups, In Children’s Identity and Citizenship in Europe, CiCe Jean Monnet Network, London: London Metropolitan University.

Kenig, N., Petroska –Beshka V. & Osmani S. (2017). Social trust and feeling of security in ethnic Macedonians and ethnic Albanians in the R. of Macedonia. Security Dialogues, vol.8, 1-2, 485-502.

Petroska –Beshka V., Kenig, N., & Blazhevska-Stoilkovska, B. (2017). Collectivism and right-wing authoritarianism as predictors of ethnocentric attitudes: the moderating role of majority/minority status. Security Dialogues, vol.8, 1-2, 519-532.

Kenig, N. & Spasovski, O. (2017). The voices of youth on European identity, citizenship and values from an aspiring country. Civitas et Lex 2/ 14, 14-24.

Kenig, N. (2015). Exploration of Rape Myth Acceptance Predictors: The Role of Gender, Education, Sexism and Gender Norms. International Conference on Theory and Practice in Psychology – selected articles, 1/1, 443-467.

Peshevska, D. & Kenig, N., (2015). Gender stereotypes, dating violence victimization and perpetration among adolescents in middle and late adolescence International Conference on Theory and Practice in Psychology, 1/1, 472-492.

Kenig, N. & Blazevska-Stoilkovska, B. (2015). Predictors of Domestic Violence Myths Acceptance. Security Dialogues, vol. 6, no 1, 11-22.

Kenig, N. & Kostovski, D. (eds.) (2015). Manual on sexual education and reproductive health in the secondary education, Skopje: HERA.

Kenig, N. (2014).Psychometric Properties of the Ambivalent Sexism Scale and the possibilities for its use, Annual Review of the Faculty of Philosophy-Skopje, 67, 67-82.

Kenig, N. & Mircheva, S.  (2014). Ethical principles and research quality in empirical study of domestic violence. Horizonti, pp.37-45

Kenig, N. & Spasovski,O. (2014). Far away but close enough: Possibilities for developing European identity in youth before becoming a member of the European Union, in P. Cunningham (ed.) Identities and Citizenship Education: Controversy, crisis and challenges. London: CiCe, pp. 453 – 465.

Mircheva, S., Chacheva, V. & Kenig, N. (2014). Voice for justice: Assessment of court proceedings in Domestic Violence cases, with specific focus on assessing the case management from gender perspective, Skopje: Center for Human Rights and Conflict Resolution and UNWomen.

Kenig, N. (2014). Sexuality, Sexual Citizenship and Sexual Rights. Aspects of Sexuality and Sexuality Education. Skopje: HERA.

Petroska-Beshka, V., Kenig, N & Blazhevska-Stoilkovska, B. (2014). Battery for Professional Orientation: Manual for use, Skopje: USAID.

Spasovski, O., Kenig, N. & Kim, Y-H. (2014). Do illusionary positive memories cast a shadow on current happiness? Evaluations of the present and the past in relation to Subjective well-being, Studia Psychologica, vol. 7, 65-72.

Nikolovska, J. & Kenig, N (2014). Oral Health Related Quality of Life (OHRQoL) in Patients Wearing Fixed Partial Dentures, Collegium Antropologicum, 38(3), 987-992.

Kenig, N. (2014). Psychometric Properties of the Ambivalent Sexism Scale and the possibilities for its use, Annual Review of the Faculty of Philosophy-Skopje, 67, 67-82.

Blazhevska Stoilkovska B, & Kenig, N. (2014).Examination of Holland’s model of vocaional interests using multidimensional scaling, Annual Review of the Faculty of Philosophy-Skopje, 67, 97-112.

Универзитетски учебници:

Кениг, Н. (2008, 2015). Квалитативни методи на истражување. Скопје: Филозофски факултет.

Кениг, Н. (2011). Насилство: родова перспектива. Скопје: Филозофски факултет.

Виолета Петроска-Бешка, Кениг, Н. (2011) . Како се пишува извештај од спроведено емпириско истражување. Скопје: Филозофски факултет.

Виолета Петроска-Бешка, Кениг, Н. (2013, 2016, 2018). Основи на психолошко тестирање. Скопје: Филозофски факултет.