Dr. Tatjana Filipovska

Full professor

Prof. Dr. Tatjana Filipovska (1965) graduated in 1987 at the Faculty of Philosophy (University “St. Cyril and Methodius University) in Skopje and got a Master degree (1996) at the Faculty of Philosophy at the University of Belgrade. She has been a part of a faculty teaching staff at the Faculty of Philosophy in Skopje from 1988, starting as a junior assistant at the Institute of History of Art and Archeology. Her PhD dissertation was written on the topic “The Festive Scene in Venetian Painting in the 18th Century”, and was defended in October 2005 at the Faculty of Philosophy in Skopje, which obtained Filipovska the title of Doctor of Science in Art History and Archeology. Prof. Filipovska is assistant professor from 2006, and associate professor from 2010. Since 2016 she is a full professor at the Institute for History of Art and Archeology at the Faculty of Philosophy in Skopje.

Tatjana Filipovska had gotten the award for the best student of the generation 1986/87 at the Faculty of Philosophy in Skopje (Manning`s Price).

In the period from 1998 to 2006, Professor Filipovska was the Secretary of Postgraduate Studies at the Institute of History of Art and Archeology, and from October 2009 to October 2013 she was the Head of Postgraduate Studies in the History of Art at the Institute of Art History and Archeology. She was also the member of the institute’s self-evaluation subcommittee in a four-year term. From 2011 to 2015 prof. Filipovska was also a member of the Commission for Scientific Research at the Faculty of Philosophy in Skopje, as well as a member of the Commission for Election in professional functions in the field of Art history at the Ministry of Culture of R. North Macedonia.

T. Filipovska speaks English and is fluent in Italian. Besides in Fine Arts and Architecture, prof. T. Filipovska also shows interest in other arts, such as literature, music, film, theater. Horticulture is also an important part of her leisure activities.

Research interests: he focus of her work is the Italian art of the New Age, especially the Venetian painting of the XVIII century (genre – painting and Vedutism). For a longer period of time prof. Filipovska was engaged in researching the interaction between fine arts and the performing arts. More recently, the subject of her interest has been the sociological aspect of European art of the Modern Era.

Prof. Dr. Tatjana Filipovska is engaged in teaching and seminars of the courses:

From the Second cycle of studies:
  • 1

    [U1423] European Art in the era of the Renaissance and Mannerism

  • 2

    [U1433] European Art from the Baroque to the Ninetenth century

  • 3

    [U246I] Mythology, Religion and Ideology in the Western Art

  • 4

    [U247I] Literature and Fine Arts in the New Age

From the Third cycle of studies:
  • 1

    European Visual Culture

  • 2

    Ideology and Engagement in European Art of the New Age

  • 3

    Painting and the Performing Arts in the New Age


Bibliography

„Класичната митологија како еротски инпут во европската уметност“, во Systasis special edition 4 (2018), 330-367.

„Класични парадигми во глорификацијата на владетелите во италијанската ренесансна уметност“, во Зборникот на трудови од меѓународниот научен собир Studia Classica Anniversaria, 70 години на Институтот за Класични студии на Филозофскиот факултет во Скопје 2016, 167-184.

Идеологијата и општествената ангажираност во европската ликовна уметност на модерното доба, монографија, Панини Скопје 2015. 

„Vitruvian Echo Through The Renaissance”, in Folia Archaeologica Balkanica III, Professoris illustrissimae Elica Maneva in honorem, Skopje 2015, 623-643.

„Италијански литературно – ликовни паралели во Модерното доба”, текст за Зборникот на трудови од учество на меѓународен научен собир Parallelismi linguistici, letterari e culturali, 55 anni di studi italiani, atti del convegno internazionale, Охрид, 13-14 септември, 2014, a cura di Radica Nikodinovska, Skopje 2015, 587-611 

,,Влијанието на Платоновата Академија во Фиренца и неоплатонизмот врз Западната уметност”, текст за Зборникот на трудови 2400 години од основањето на Платоновата Академија, зборник на текстови од меѓународна конференција, Филозофски факултет, Скопје 2016, 221-249.

,,L`Evoluzione delle scene festive nella pittura veneziana”, текст во Зборникот на трудови од собирот Lingua, Letteratura e cultura italiana, atti del convegno internazionale, 50 anni di studi italiani, lingua, letteratura e cultura italiana („Италијански јазик, литература и култура, 50 години италијански студии, италијански јазик, литература и култура”, 29-30 октомври 2009 година на филолошкиот факултет ,,Блаже Конески” во Скопје), a cura di Radica Nikodinovska, Skopje 2011, 345-365. 

,,Ruskin on Canaletto, текст од учество на меѓународниот научен собир Ruskin, Venice and Cultural Travel (Венеција, 25-27 септември 2008), во Зборникот на трудови од собирот Ruskin, Venice and Nineteenth – Century Cultural Travel, edited by Keith Hanley and Emma Sdegno, Le Bricole, Collana del Dipartimento di Studi Europei e Postcoloniali, Università Ca`Foscari Venezia, Universita Ca`Foscari Venezia, Cafoscarina 2010, 55-68. 

,,Classical Archaeology under the Auspices of European Art, Во Systasis 22-23, 2013 електронско списание на здружението на класичните филолози Антика.

,,Караваџо – 400 години реализам во европското сликарство, Годишен зборник на ФЗФ, книга 64, Скопје 2011, 295-306.

,,Митологијата во европската нововековна уметност”, во Systasis 16, сеп. 2010 (Електронско списание на здружението на класични филолози ,,Антика”). 

,,Социолошко – антрополошкиот аспект на празнувањето во рамките на митот за Венеција”, во Социолошка ревија, бр. IX – X, Скопје 2010, 61 – 75.

,,Андреа Паладио (1508 – 1580) и сликарското искуство на класичната архитектура”, во Годишен Зборник на ФЗФ, Книга 62, Скопје 2009, 327-350.

Празничната сцена во венецијанското сликарство на XVIII век, Скопје 2009. (монографија)

,,Италијанската ликовна уметност и архитектура и нивното влијание како предмет на изучување на Институтот за историја на уметноста и археологија во Скопје”, во Зборник на трудови Tempo d`incontri, Atti seminari ,,TEMPUS” JEP 18101 – 2003, a cura di Anastasija Gjurčinova e Vanna Zaccaro, Skopje 2007, 431 – 438. Меѓународен научен собир ,,Италијанските студии на европскиот систем на високо образование” (Скопје, 22 и 23 фебруари 2007), организиран од Филолошкиот факултет ,,Блаже Коневски” во Скопје, во рамките на Научниот проект од Темпус програмата за образование и култура.

,,Триста години од раѓањето на Карло Голдони (1707- 1798) – авторот на комичната хроника на својата епоха”, во Годишен Зборник на ФЗФ, Книга 60, Скопје 2007, 397-418.

,,Услови за создавање на ведутизмот како жанр во италијанското сликарство”, во Годишен Зборник на ФЗФ, Книга 59, Скопје 2006, 369-396.

Комедијата во венецијанското сликарство на 18. век, Македонска цивилизација, Скопје 2004. (монографија)

„Венеција како сценски простор”, во Годишен Зборник на ФЗФ, Книга 57, Скопје 2004, 321-355.

„Ренесансното сликарство во Далмација и Истра- Прилог кон ТЕМПУС проектот „Разбирање на визуелната култура на Балканот“ ”, Годишен Зборник на ФЗФ, Книга 56, Скопје 2003, 293-328.

„Значењето на нововековната италијанска уметност за поширокиот европски уметнички простор“, во Зборникот на трудови од научниот собир „40 години лекторат по италијански јазик на Универзитетот „Св. Кирил и Методиј“-Скопје“, Скопје 2001, 226-239.

„Празничната сцена во венецијанското сликарство на XVIII век и претпоставките за нејзиното настанување“, во Годишен Зборник на Филозофскиот факултет во Скопје, книга 27, Скопје 2000, 171-192.

Тицијан, трета книга од второто коло Ликовна уметност, Ѓурѓа, Скопје 1998.

„Сценско- театарскиот карактер на сликите на Жан Антоан Вато (1684-1721), во Годишен Зборник на Филозофскиот факултет во Скопје, книга 25 (51) Volume, Скопје 1998, 207-223.

„Театарот во венецијанското сликарство на XVIII век“, во Годишен Зборник на Филозофскиот факултет во Скопје, книга 23 (46) Volume, Скопје 1996, 315-332.