• 070 873 476
  • wednesday, 15:15 до 18:15 часот
  • vangelnonevski@fzf.ukim.edu.mk
  • UKIM repository

Dr. Vangel Nonevski

Associate professor

Vangel Nonevski was born in 1977 in Belgrade. He graduated (2001), received his master’s degree (2006) and his doctorate (2012) at the Institute of Philosophy at the Faculty of Philosophy in Skopje. The topic of his dissertation was “The Philosophical Foundations of Digital Aesthetics”. From 2012 to 2018 he was a professor at the Euro-Balkan University in Skopje (where he was elected assistant professor in 2012), and from 2015 to 2018 he was a visiting professor at the University “American College” in Skopje. Since October 2018, he has been elected associate professor at the Institute of Philosophy, at the Faculty of Philosophy in Skopje. He is a professor of Aesthetics, Philosophy of Culture and Philosophical Anthropology, and is also a visiting professor (Aesthetics) at the Faculty of Architecture in Skopje.

So far, he has published three books: Music Bricolage (2003, Magor), The Gramophone as a Meta-Instrument (2014, AXIOMA) and Cyborg Aesthetics (2018, AXIOMA); and prepared a collection: The gramophone as a meta-instrument (2014, AXIOMA). For three years (2008-2011) he wrote columns for several Macedonian media. He has translated five books from English and one from Croatian. He has participated in numerous domestic, regional and international conferences and symposia.

His interests and activities are in the fields of culture and remix studies (from Duchamp to Grandmaster Flash); aesthetics and interdisciplinary studies of interactive arts; modern art and its relation to semiology (from Benjamin to Derrida and beyond); cultural studies (research based on philosophy and mediology); the theory of contemporary architecture and public space; and everything that goes into the cracks between them… whatever that is.

He speaks English and Serbo-Croatian, is the founder and general coordinator of the NGO AXIOMA, which is dedicated to organizing projects in the field of contemporary arts and publishing books and catalogs.

Prof. Dr. Vangel Nonevski performs is engaged in teaching and seminars of the courses:

In the first cycle of studies:

Bibliography

„Киберпанкот и слободното толкување на стварноста“, во Филозофска трибина, број 26/година 42, Филозофско друштво на Македонија – Скопје, есен 2019, стр. 109-121.

„Дерида, семплот и слободната игра во дискурсот на ремикс културата“, во Контекст (Списание за компаративна книжевност и културолошко истражување), бр. 20, Институт за македонска литература, Скопје, 2019, стр. 17-25;

„Културната интегративност на ремиксот“, во Катица Ќулавкова (ур.), Критички методи и толкувања (том II), Македонска академија на науките и уметностите, Скопје, 2018, стр. 357-366;

„Уметноста како интерактивен процес“, во Катица Ќулавкова (ур.), Критички методи и толкувања (том II), Македонска академија на науките и уметностите, Скопје, 2018, стр. 333-355;

„Фикцијата на киберпанкот како автентично искуство на стварноста“, во Катица Ќулавкова (ур.), Критички методи и толкувања (том I), Македонска академија на науките и уметностите, Скопје, 2018, стр. 387-415;

„Скица за една неомарксистичка херменевтика“, во Катица Ќулавкова (ур.), Критички методи и толкувања (том I), Македонска академија на науките и уметностите, Скопје, 2018, стр. 363-385;

„Изгубени во приказната: Скопје 2014 и делегитимацијата на македонскиот национален мит“, во Критика и молк: читање на македонската литература и култура (Зборник на трудови од меѓународната научна конференција), Институт за македонска литература – Скопје, 2017, стр. 394-403;

„Урнисување на културата на средбата во скопскиот јавен простор“, во Филозофска трибина, број 19/година 39, Филозофско друштво на Македонија – Скопје, пролет 2016, стр. 117-128;

„Идеалот καλοκαγαθία како задушувачки за уметноста на денешно време“, во Античкиот идеал на καλοκαγαθία (зборник на текстови), Филозофски факултет – Скопје, 2016, стр. 103-110;

„Семантичките аспекти во потеклото на ремикс културата“, во Контекст (Списание за компаративна книжевност и културолошко истражување), бр. 12, Институт за македонска литература, Скопје, 2014, стр. 179-190;

„Копање низ културните координати на аудитивните традиции во контекстот на ремикс културата“, во Културен живот (Списание за култура, уметност и општествени прашања), бр. 1-2, година LXI, Скопје, јануари-јуни 2014, стр. 68-73;

„Ослободување на протетското искуство“, во Влијанието на научно-технолошкиот развиток во областа на правото, економијата, културата, образованието и безбедноста во Република Македонија (зборник на трудови), Универзитет „Евро-Балкан“, Скопје, 2014, стр. 275-282 (интернет верзија: http://issuu.com/univerzitetevro-balkan/docs/zbornik_na_trudovi_-_2013_i_del);

“Estética del remix”, Denken Pensée Thought Mysl…, nº 49, Criterios, La Habana, 1º noviembre 2013, pp. 820-836 (on-line version: http://www.criterios.es/denken/articulos/denken49.pdf);

„Слободна против регулирана култура“, во Граѓански (Магазин од поинаков формат), број 43, година II, Скопје, 23. февруари 2013 година, стр. 14-15;

„Како бионичката протетика преминува во естетичка киборжност?“, во Културен живот (Списание за култура, уметност и општествени прашања), бр. 1-2, година LVII, Скопје, јануари-јуни 2012, стр. 16-23;

“The Aesthetics of Remix”, во Blesok (on-line magazine for literature & other arts), no. 82, volume XV, Skopje, January-February 2012;

„Естетика на ремиксот“, во Блесок (интернет списание за литература и други уметности), бр. 82, година XV, Скопје, јануари-февруари 2012;

„Уметничкото дело во ерата на интерактивниот контекст“, во Контекст (Списание за компаративна книжевност и културолошко истражување), бр. 9, Институт за македонска литература, Скопје, 2011, стр. 85-97;

“Recycling as a Model for Participatory Local Culture: Re-thinking the Skopje Cultural Brand in the Context of Primitivism”, во Re-thinking Local Cultural Policy: New Identity and New Paradigm (зборник на трудови), Violeta Simjanovska (Ed.), PAC Multimedia, Skopje, 2011, pp. 25-45;

„Слободните медиуми и поданичката политика“, во Политиката и медиумите (зборник на трудови), Совет за глобална соработка, Скопје, 2010, стр. 70-73;

“Social Inclusion Between the Hybridization of Cultures and the Culture of Recycling”, во Integrating Differences: Human Rights, Social Inclusion and Social Cohesion in the Balkans on its Road to the EU (зборник на трудови), Euro-Balkan Institute, Skopje, 2009, pp. 101-113;

„Gramofon kao globtroter“, во Sarajevske sveske, no. 23-24, Mediacentar, Sarajevo, 2009, str. 181-191 (интернет верзија: http://sveske.ba/en/content/gramofon-kao-globtroter);

„Prazna ispunjenost – potpuna ispraznost“, во Sarajevske sveske, no. 21-22, Mediacentar, Sarajevo, 2008, str. 260-267 (интернет верзија: http://sveske.ba/en/content/prazna-ispunjenost-%E2%80%93-potpuna-ispraznost);

„Празна исполнетост – полна испразнетост“, во Наше писмо (Магазин за литература и култура), број 66, година XIV, Скопје, јули-декември 2008, стр. 18-23;

„Исток и(ли) запад?: прилог кон генеалогијата на културните соочувања“, во Маргина: за различности и интеграции, година XI, број 65, Темплум, Скопје, 2004, стр. 222-238.